Tuesday, August 5, 2008

Jag verkar vara en mappie

Av en särskild anledning har jag kommit över hela vårens utgivning av tidningen Mappie. Eller kommit över och kommit över, till min stora förskräckelse har jag kommit in i mappie liksom. Med viss skräck konstaterar jag att tidningen Mappie är det bästa magasin jag läst på mkt länge. Psykologen Tomas Böhm har en egen frågespalt, tidningen har roliga och ibland intressanta grejer om saker som oftast är lagom oangeläget, men ändå inte så ofta glättigt.

I mitt hem finns ingen Mappie tidning, men när jag blir sjuk och någon ska ner och handla grejer till mig ska jag svälja, harkla mig och be dem köpa senaste Mappie.

En sak till som bara måste ut, det är liksom semester och jag ägnar dagarna åt typ niente, Kristina Lugns frågeprogram på P1, det är det bästa jag har hört. Kan inte påminna mig något så glasklart i radio överhuvudtaget.

Jaha, då kom man ut som mappie. Ska snart komma ut som troende också, stay tuned.

5 comments:

Malin said...

Håller helt med dig om Kristina Lugns program. Hon är som gjord för det.

Om du nu blivit en mappie så får du väl bli en Oprah också. För det är väl hon och hennes tidning som är förebilden till Mappie?

MarathonMia said...

Är Coach Allan nykter?

Helena said...

Äh Mia, han slappnar av för mycket på semestern;D misstänker nog ett och annat glas av någon starkare dryck:D

Anonymous said...

Även snitsaren har förundrats över tankeskärpan i Kristina Lugns svar.

(Tidningen och begreppet "Mappie" var däremot helt okända för honom).

Dunceor said...

Jag har inte heller hört talas om tidningen Mappie. Vågar man fråga vad det är för sorts tidning?