Tuesday, April 24, 2007

Blue rock



Finns det en genre som kallas för blue rock? Om inte så uppfinner jag den nu. Tindersticks är ett av banden i den genren. Det finns mkt att säga om Tindersticks och det mesta vet jag knappt om det är possitivt. Två saker måste jag här säga om dem. Vissa låtar är så jävla fucking bra blue rock och fy fan vad fint dom alltid gjort saker rent grafiskt.
Bilden ovan exempelvis av Phil Nicholls, man liksom ser att det är Tindersticks (det är för övrigt Dave Bedfords skor). Det var egentligen bara det jag hade att säga om Tindersticks och blue rock.
Imorgon tror jag att jag ska prata om en annan musikstil, dope music.
Ikväll ska jag antagligen ta ett återfall nikotin och se på fotboll (cl).

1 comment:

Alessi said...

För sent herr popvänsterhöger. Blue Rock uppfanns redan i Frankrike, vid diskhon.