Monday, April 23, 2007

.....with a twist.




Idag började massören prata om att han ville bo på landet istället för på Kungsholmen, där han nu bodde. Jag känner mig då och då tvungen att svara honom genom att ställa frågor. En bra ”coldtalk” fråga var ju då att fråga honom var på landet han ville bo.
Hans svar förvånade mig en smula; han ville bo i Gryts skärgård eller i Santa Annas skärgård. Jaha sa jag lite förvånat, så kan du jobba inne i Norrköping då? Undrade jag.

Men nej, massören hävdade att han skulle flyga till jobbet!

Nu började massagen kännas lite obehaglig tyckte jag. Kändes som att jag fick massage av en kille som inte hade alla föl i spiltan eller vad man ska säga. Det verkade liksom lite lätt obehagligt att ligga och få massage av en kille som på allvar menar att han ska flyga till jobbet varje dag.
Jag påtalade för honom att det hela lätt lite konstigt.
Massören börjar då berätta för mig om hur enkelt det är. Man köper ngt som heter ett ultralätt plan, något som inte är så jättedyrt hävdade han, sen måste man ha flygcertifikat vilket kostar knappt över 10 000 kronor för att få köra ultralätta plan. Samt, och detta var det som fick mig att tvivla på mitt tvivel så att säga, om man köper ett ultralätt plan med flytponton krävs inga särskilda landningsavgifter och ruttloggningar (eller vad det nu kan heta). Det är bara att flyga under dygnets alla ljusa timmar.

Jaha där låg jag alltså och började känna mig orolig på ett sätt. Fortfarande (i skrivande stund) vet jag inte om det verkar så värst omdömesgillt att själv tro att idén är genomförbar och då vet jag inte längre om jag verkligen vill att han ska hantera mina fötter och ben. Han kanske liksom har samma vilda idéer om mina ben och hur han ska behandla dem som han har om hur han ska ta sig till jobbet.

Eller så är det bara jag som fyller mitt huvud med dumheter. Kanske är han the perfect fool eller så kanske det är jag som är the perfect fool och han som är the perfect genius. Eller så är ingen perfect alls.

1 comment:

Unknown said...

Hej,
vill bara berätta att jag känner till st annas och gryts skärgård!

Berätta det nästa gång om du inte har något att säga...