Saturday, April 19, 2008

Pärlor till svin





Alessi och jag är nu i Boston och en sak slår mig, jag förstår inte att uppskatta saker som andra tydligen verkar uppskatta.

Alessi vill här i Boston främst göra en sak, han vill akademiturista. Varför? Ingen aning faktsikt. Men han går och ylar om att jag borde fatta hur stooooort det ääääääär att vi bor preciiiiis bredvid Harvard och MIT. Jag fattar inte, visst, de verkar grymma på dessa institutioner, men det är ju inte exakt så man liksom vill vara på just deras gräsmattor bara därför. Det är inte exakt ett av världens sju underverk att se husen där några finniga fjunisar sitter och har tentaångest. Men Alessi, han älskar denna miljö. Igår var vi till och med inne på MIT, alla där såg ut som att de tyckte Dreamhack var för cool för dom. Alex tyckte studenterna på MIT var för cool för honom. Det i sig ger iofs viss respekt till Alessi. Han vill att jag ska fota honom på alla dessa universitetssiter.

Appropå dreamhack, mässan i samband med Boston marathon liknar inte så lite dreamhack, ett gäng nördar som grottar ner sig i sitt favvoämne under ett par dagar tillsammans. Mässan i Boston är lite speciell. Den är inte så stor som Berlin exempelvis, men det de har att leverera, det är stort. Man har sneaklanserat Nimbus 10 här, jag köpte ett par, det känns kul. Vidare har man, och detta kanske kan intressera någon, sneaklanserat forerunner 405 här. Och gissa vad, jag har köpt en. Sprang en mil med den imorse, och jag har dessvärre bara en enda sak att säga om det, förutom att jag inte riktigt är säker på om jag fick igång den ens. Det jag kan säga om den är, jaha. Jag fattar inte så mycket av den och har inte blivit vän med den. Men jag har den. Önskar att någon som verkligen kan sina saker var här och kunde hjälpa mig nu, önskar någon som bättre förstod att uppskatta den kunde få ha den. I min min hand blir det en pärla för ett svin. Jag fattar inte vad jag har.

Ett stalltips till den som ska betta på min tid på oddset, jag har skrivit ut fartvristband med tiden 2.50. Men jag tror i detta nu mer på en tid runt exakt 3.00.

Jag återkommer igen innan marathon (går på måndag) med fler iakttagelser från detta Långtbortistan.

17 comments:

Alessi said...

Alla dessa lögner...

Sten Berg said...

Alla dessa hårda sanningar unge man. Ligg inte där och fis och klia dig på pungen, det luktar illa.

Alessi said...

Successromantik

Sten Berg said...

Det är mitt ord din jävel, din jävla copycat. Jag har fan tagit patent i världen på det. Det pinsamma är att du när jag sa det frågade, har jag kommit på det ordet. Nej young stunt, jag har kommit på det, kom på det när jag sprang runt the bay imorse. Du är inte bara död nu för att du claimar ordet, du får inte spendera resten av din semester med mig heller, vilket borde vara ett om möjligt ännu grymmare straff. Nu ska jag försöka leva går ut och ser mig om i south Boston, du kan stanna inne och fejkblogga i mitt kommentarsfält om du vill. Vi ses i helvetet.

Alessi said...

Det blir en "cow-bell" tystare på måndag kan jag säga. Och jag kör.

Karin said...

:-)
Ni verkar ha det trivsamt värre i Boston. Blir det de nya skorna på måndag, Allan? Du verkar vara i ruskigt bra form, härligt!

Dunceor said...

Klart man måste akademiturista om man är i Boston, hela staden är ju till för dess studenter :P Bara universitet och studenter så långt ögat når.
Dock måste jag säga att bo bredvid MIT/Hardvard är inte så mycket att skryta om, det var ju värsta nergångna området =D
Ligger ett dinner där på hörnan vid MIT om man går mot Harvard, kanongod frukost =)

Fan jag vill också ha min GF405! Förhoppningsvis får jag den nästa måndag.

Har ni hittat marathon running butiken?

Anonymous said...

Den mässan skulle man varit på... Men du får se till att lära dig din Gf405 och ge en liten recension... :-)

Hur många pistoler fick du betala för den förresten?

Lycka till imorgon!!!

Sten Berg said...

350 dollar kostade den.

Jag jag ska springa i mina nya skor.

Ska bli kul.

Känner mig inte i form dock. Mycket seg. Ska vila nu ett dygn till starten imorgon biti.

Sten Berg said...

D, var låg marathon running butiken?

Anonymous said...

Elakare och mer förbannad än någonsin, härligt tecken. Lås dörrarna, Boston!

Dunceor said...

Den ligger på Boylston Street, 600 något. Om ni kommer från MIT och går över bron så tar ni vänster vid Boylston street så kommer den lite innan Boston Public Library.

MarathonMia said...

Det låter som om Masse får ha en utbildning på Garmin för en och annan icke-teknisk, det kan bli en hel drös som får komma och lyssna på inställningar, programvara, rätt knappar med mera...jag får mina tips från honom via bloggen - men skulle vilja veta allt viktigt på en gång. Tror du att han bjuder på öl till?

Sten Berg said...

Hoppas han gör det. Kanske vore smart att bjuda Masse på öl så han snackar mer.

Jag vill gå på Garmin kurs.

Nix said...

Jag håller gärna kurs jag med, med glädje!
Vi kan ha den ihop, Masse och jag. Jag kan stå för "kurslokal" hemma om ni vill.

"Hur du får ut det mesta av din FR305/405:a" Låter som en kul kurs ;)

Bara jag får min 405:a först, för jag tror inte att jag kommer att kunna prata om jag ser Allan sitta och pilla planlöst på sin. Den rena avundsjukan kommer att ge mig andnöd...

Sten Berg said...

Jag kommer gärna. Shit vad bra det vore för mig med den kursen.
Har redan typ hundra frågor.
De enklaste kan jag inte ställa eftersom jag då skulle tvingas röja exakt hur korkad jag är.

MarathonMia said...

Jag kan ställa de dummaste frågorna! Jag är bra på att låta blåst! Jag anmäler mig genast till kursen. Kan bidra med ölen :-)