Thursday, July 19, 2007

Dope tankar som får mig att springa snabbare


Sitter och försöker samla mig för att få undan det sista innan min minisemester börjar, men min passiva hållning och låga arbetsmoral hindrar mig från att forcera dessa sista hinder innan semestern hägrar.
Jag har vidare blivit på lite surhumör eftersom jag är inkallad för tjänst kommande fredag, mitt under brinnande semester. Ska komma i badtofflor och med en badkrokodil under armen i ren protest.
Jag tänker idag utnyttja denna ilska under mitt löppass, ska tänka på hur fördjävligt omänskligt det är att jag tvingas tjänstgöra mitt i min egen semester. Hur den som bestämde det fan kan gå in själv. Jag vet att ilska är bland det mest effektiva doping man kan ta, det fungerar verkligen. Brukar ibland tänka på saker som stör mig för att kunna springa snabbare. Nedan följer en lista på dope stuff att tänka på:
· Att det finns folk som är bittra
· Att det finns folk som har det för djävla bra utan att förtjäna det
· Att någon jag älskar behandlas illa
· Att jag inte fick mer löneökning
· Att jag fortfarande är en löneslav
· Att Kungen fortfarande har makt och är poppis
· Att jag en gång blev biten av en hund när jag var ute och sprang och att damen som ägde hunden sa att den bara ville leka. Tjena, leka sönder mina knän eller?

Sådärja, nu fick ni vara med och dela mina dope tankar. Alltså, nu kan det ju framstå som att jag själv är bitter, och det må vara hänt. Tilläggas bör dock att jag fick en rätt rejäl löneökning i år och inte kan klaga överhuvudtaget egentligen. Tvärtom, jag har det för djävla bra utan att egentligen riktigt förtjäna det.

No comments: