Wednesday, July 18, 2007

F Le Flash

Igår fick jag sms från F, det stod: "37 min på milspåret i Hellas". Jag blev knäckt eftersom det är en mycket bra tid men samtidigt lättad eftersom jag då inte längre behöver tävla med F. Det skulle liksom vara kört då. F frågade om jag idag ville dra ut till Hellas för ett pass. Nej nej nej tänkte jag, dessutom är det inte läge för milsprået utan för intervall löpning så jag hade tänkt svara nej. Ringde idag och fick då beskedet att F sprungit fel och tagit 8K spåret, 8K på 37 är ju mänskligt, det gjorde mig på bättre humör och jag ville genast ändra mina planer. Sen sansade jag mig eftersom mina nya fotbäddar kom förra veckan och jag lyckats dra på mig träningsvärk i typ hela kroppen och därmed av den anledningen antagligen kommer förlora ändå.

Imorgon åker han bort i två veckor, sen, när han kommer hem ska jag fan i mig spöa honom på milen i Hellas.
En nyckelfaktor är att jag (förhoppningsvis) kommer träna mkt under min semester medan han säkert kommer sitta och mögla med sin träningshatande flickvän.

Neu Kölns, Kreutzbergs och Österlens asfalt kommer få veta vem det är som skriver bloggen Runners high… var så säkra.

No comments: