Monday, July 9, 2007

Heleneffekten som uteblev

Körde Du måste finnas kanske sex gånger i rad idag och tänkte försöka springa lite snabbt idag, tänkte springa 14K på 56 minuter (40 på milen).
Men nej, Heleneffekten uteblev, 57,59 blev det (42,30 milen). Kollar sällan på klockan under brinnande löpning men trodde nog jag var snabbare idag. Konstigt det där när tiderna upplevs som bra men de facto inte blir det. Trist att det gör mig på lite dåligt humör. Imorgon ska jag straffa mig med ett gäng vidriga intervaller.

2 comments:

Henrik said...

Har aldrig testat lugn musik i hörlurarna då jag springer. Låter konstigt. Nu har jag iofs löpt hela våren utan mp3, men förut hade jag alltid Eminem, Rage Against The Machine osv för att få taggning.

Sten Berg said...

Tycker att det är såhär litegrann. Ju mer man tycker om en låt, ju mindre betydelse har det vilket tempo den är, man blir liksom taggad ändå.