Thursday, January 17, 2008

De mörka passen


Igår sprang jag 13K på lunchen i det perfekta löpvädret, några plusgrader och stilla duggregn. Passet blev relativt snabbt på det sura underlaget, typ 4.14 fart. Idag sitter jag nu här och ser att det är fantastiskt vackert ute, jag vill inget annat än att ge mig ut runt Brunnsviken. Att springa på stigarna nedanför Bergianska trädgården en kristallklar förmiddag som denna, jag kan bara tänka mig att ett stort Djurgårdsvarv kan vara vackrare.

Själv har jag planerat in 14K sent ikväll, inte mycket att se så dags. Men det gör ju inte så mycket, de mörka passen har ju också sin charm.

8 comments:

Anonymous said...

Jag är riktigt less på Djurgården... Bara namnet lämnar en fadd smak i munnen... ;-)

Sten Berg said...

Jag för min del älskar namnet Djurgården, men det kan ha att göra med att jag inte annat vet än att det är en vacker plats.

Nix said...

Jag gillar också mörkerpassen.
Bara de inte blir för många.

Såg till min förtjusning att solen tittar fram. Jag ska lämna (en troligen storgråtande P) till dagmamman strax. Sedan ska jag ut och lyda ditt råd från igår. Köra skiten ur kroppen för att rensa ur. Och primalskrika ska jag med om det behövs. 5 km tempo står det. Fort ska det gå!

Jag ska också undersöka Linnéaspåret å barnens vägnar. Vi står i kö till Bromma IF - men det är inte ett aktivt val, mest att det är närmast.

Nix said...

Djurgården är en fin ö med en massa djur och fin natur på. Att sedan något träckgäng försöker sno namnet tänker jag bortse ifrån.

Men varför gillar inte du Djurgården Masse? Det är ju fint att springa. Kuperat och härligt ;)

Sten Berg said...

Ja, ärligt, jag fattar inte heller?

Linnea kommer bli perfekt för alla era ungar. Ledarna i juniorsektionen är som sagt mkt duktiga. Maken till friidrottskunnande och engagemang tror jag man får leta efter.

Anonymous said...

Jag gillar inte djurgården för att det är förknippat med så mycket ångest... Åhnej, inte ett varv till i Lustiga huset... Åhnej, jag tror inte de har fått in några tavlor på Waldemarsudde... Åhnej, jag vill inte klappa Snoddas...

Nejdå! Jag försökte mig på ett skämt som jag trodde skulle falla Bajaren och Gnagaren på läppen... Där får man för att man gör sig till och försöker göra sig till... ;-)

Nix said...

Lismande och inställsamme typ.
Du håller på Nyköping. I hockey. Tyst - typ.

Anonymous said...

Typ...

Ungarna i laget tycker det är skitskumt att jag inte håller på något lag... När de frågar, säger jag IFK Norrköping... Åh dom ba' Näää, de' e' inge riktigt lag!