Thursday, January 3, 2008

Feberfrossa och svettatacker

Ungefär en kvart efter senaste inlägget gick jag in i en febertopp så hög att jag undrar om jag någonsin haft så hög feber. Har legat och svettats nu i ett dygn ungefär. Nu kan man ju konstatera att det var mycket korkat att springa igår. Men det är lätt att vara efterklok. Dock kan man konstatera att formen inte var den bästa eftersom backarna igår verkligen gick mkt tungt.

Okej, resten av denna vecka handlar alltså om att komma tillbaka. Kanske kan man få in ett pass på söndag.

9 comments:

Anonymous said...

Usch och fy, krya på dig. Nu när snön har fallit och allt, då vill man ju ut... inspireras av dina sköna inlägg, kör hårt med träningen! (efter att du blivit frisk, förstås..)

Anonymous said...

Ojdå... du också... Då ger jag dig samma råd jag nyss gav Niklas... Hoppa över långpasset på söndag och ta en lätt runda om du känner dig pigg... Vi vill ju inte att du blir ännu sjukare...

Anonymous said...

Usch, krya på dig!

Nix said...

Efter att ha rest mig från vad som förhoppningsvis är sista feberattacken så kan jag inte säga annat än att du. liksom jag, är en komplett dåre om du springer på söndag.

Ska vi säga 9:30 i omklädningsrum 6 ;)

Krya på dig nu!

Anonymous said...

Nix: Silence! It will kill you!

Alessi said...

ja, ta ett chillpill fo helvede... jag började sthlm 2008-träningen med 5,5 K och blev sjuk direkt!!

Alessi said...
This comment has been removed by the author.
Sten Berg said...

Alltså!
Jag är beredd på allt, mailade med en rutinerad marathonvän och hon vill absolut gå ut och köra långpass imorgon med mig. Jag sa att jag tror det kan vara farligt, men hn sa att nej inga problem. Jag säger nog nej iaf. Söndagen Nix låter jag vara öppen. Febern är garanterat borta nu, men jag är snorig, hostar och har ont i huvudet.
Fast det stoppar väl ingen i sig va? Eller vad säger du Alessi?

Alessi said...

Jag säger så här: Crazy is on the bus!