Wednesday, January 2, 2008

Tramps like us

I hate to say this men jag ligger här och hostar som bara den. Var förvisso ute idag och körde ett härligt pass på 13K, men hostan fanns redan där, så det var en kalkylerad risk jag tog.

Jag har hållit min träning på en rimlig nivå den senaste veckan, genomförde faktiskt bara tre pass. Detta ger mig mycket dåligt samvete, men det kan inte hjälpas. Vart jag vill komma med detta är att det inte är löpningens fel att jag hostar. Det är för att jag inte sov så bra natten innan nyår (inte sov alls nästan). Vidare beror det på att jag tog morfin under natten och att jag, natten efter ställde upp på en riktigt präktig nyårsfest.

Ni fattar, jag känner mig som en enkel tramp, och imorse på DN kulturs förstasida en bild på en kille i en tröja med texten "Tramps like us, baby we were born to run".
Japp, det är så jag vill se det, Bossen säger att vi är födda till att springa, detta ska jag trösta mig med de få gånger natten tar mig och förflyttar mig med vinden och i ljudets hastighet.

Tills det händer kommer jag sitta här med mitt honungsvatten, lösa soduko, lyssna på Frankie och fundera på om stickning är min kommande fritidssyssla.

No comments: