Tuesday, January 8, 2008

Lugnet, modet, styrkan

Jag stod över träning igår. Jag gjorde det med motiveringen att jag måste bli frisk innan jag börjar igen. Känner mig stolt över det beslutet men samtidigt mkt frustrerad över att jag inte får träna.
Både igår och idag har jag överlagt med migsjälv angående hur jag ska göra. Idag tror jag inte jag klarar att håll amig utan kommer gå in och köra 5K på löpbandet, ser fram emot att dra på mig mina newtons, mina blåa Sub4 shorts, mitt blåa linne och bara dra av ett par K.

Men jag vet att det starkaste jag kan göra är att hoppa över dagens pass, låta det stå inne tills imorgon eller övermorgon. Tror dessvärre inte jag har den mentala styrkan som krävs, har inte mognaden att vänta liksom. Mitt öde är liksom att inte växa upp i detta avseende, mitt öde är att fortsätta vara ett barn. Att vara som en kalv på grönbete.

4 comments:

Anonymous said...

Starkt gjort att stå över... Och om du ska köra lite så är väl löpband bra (slipper kalla luften). Men Sub4-shorts?Verkligen! Du ska ju ha sub3-shorts ;-)

Alessi said...

Mitt tips till dig är att chilla.

Jag körde igår. Och det gick bra som du sa. Nu är det hypokondribrottning som gäller i tre timmar. Skall på det igen ikväll nämligen.

Men du borde som sagt chilla.

/ Dr A

Sten Berg said...

Jag chillade kan man säga, var inne på gymmet och sprang 2K i 10k/h. Det är inte ett tempo alls. Kände mig inte stabil ens när jag gjorde det dock så det var tydligen lite tidigt att komma tillbaka.

Anonymous said...

Det är det jag alltid har sagt till mina vänner... "Allan! DET är en klok man!"