Thursday, February 14, 2008

Alessi, The new kid on the block

För ungefär två månader sedan, en kall torsdagsnatt anmälde sig min gode vän Alessi för att springa Stockholm Marathon. Detta var givetvis till min stora glädje även om jag ärligt talat just då inte trodde att han skulle komma till start. Nu tror jag det.

För två veckor sedan frågade jag A om han inte ville skriva lite här i min blogg om sin löpning eller vad han nu kommer att kalla det han håller på med. Han påstår att han blev glad, stolt och förvånad över erbjudandet. Men han frågade mig också vad han skulle få betalt för att göra det. Jag vet inte sa jag men inflikade att det kan ju ge en hel del tjejer att blogga här. Det var då han nappade tror jag.

Okej, nog om det, nu till Alessis debut här på min blogg. Reglerna är som följer, bara för att ni liksom ska förstå hur detta kommer gå till. Alessi är fri att utan redigering från min sida skriva här på min blogg, han får skriva hur mycket eller lite han vill, enda haken är väl att jag förbehåller mig rätten att publicera hans texter. Jag lovar dock att inte i hans inlägg flika in mina egna kommentarer, det kan jag göra i egna inlägg.

Jag vet att Alessi är en driven skribent, det har inte minst visat i sin egna mycket fina blogg som ni finner här.

Jag kan inte nog understryka med vilken glädje jag välkomnar A till denna blogg.
Varmt välkommen in i detta underbara träsk!

A påstod vidare ikväll att han skulle ge en mer nyanserad bild av mig här i min egen blogg, kanhända tvingas jag då även nyansera bilden av dig en smula då vill jag bara hota med Alessi.

6 comments:

Nix said...

Välkommen Alessi!
Jag har tjuvläst lite på din blogg, och är mäkta spänd över en löparvinkling på texterna!

Appropå den upprätade bilden av Allan så kan du alltid maila mig - så publicerar jag. Jag lovar alltid alla källor full anonymitet ;)

Det ÄR läskigt att vi kommer på idén om gästbloggare exakt samtidigt, du, Masse och jag. För som jag förstod det så var det här initiativet taget redan innan det började surra i gästböckerna.

Sten Berg said...

Javist! Det var ett eget initiativ som kom starx innan. Helt otroligt.

Alessi said...

Tack, det ska bli roligt det här! - men påstod jag verkligen att jag blev "glad och stolt" över frågan? Förvånad - ja.

Hur som helst ska jag passa på att ställa massa dumma frågor till er hard core löpare. Och hoppas att ni ger bättre svar än hantverkare.

Sten Berg said...

Det jkan ha varit jag som skarvade lite. MEn jag har för mig att du var lkite glad och stolt. Är inte förvånad ett ord som betyder just glad och stolt typ?

Alessi said...

Jo, det stämmer ju faktiskt!

Anonymous said...

bra start