Thursday, February 21, 2008

Mycket viktig fråga till Stockholm marathon 2008 löpare


Idag har jag varit på möte med ett gäng för Stockholm marathon lite intressanta personer. Mötet i sig hade inget med marathon att göra, men eftersom det var personer som har stort inflytande över aktiviteter som begås på Stockholms stora tågknut passade jag på att fråga vad de skulle ge till marathonlöparna som ju i år kommer springa förbi. Jag berättade att jag skulle springa och alla blev eld och lågor. De hade diskuterat hur de skulle göra, vad de skulle ge oss löpare, vilken typ av service vi löpare vill ha där vid stora centrala tågknuten.

Jag kunde inte komma på vad vi vill ha av dem, det stora tågföretaget är det som ska försöka hjälpa oss lite. De bad mig återkomma om jag kom på vad vi vill ha av dem.

Jag tar hjälp av er kära läsare, vad vill vi ha när vi springer där på Vasagatan? Och inget orimligt nu, vi kan inte få varsin Porsche exempelvis tror jag.

Men om ni kommer på något bra så skriv det här i kommentarsfältet. Det kan bli just er önskan som blir verklighet.

12 comments:

Anonymous said...

Jag vill ha GEL!!! De borde dela ut GEL!!! Det delas ut alldeles för lite GEL!!!

Dunceor said...

Det håller jag med om, Gel är trevligt och det är något som folk vill ha (och det är dyrt).
Annars är ju säkert en bra löparkeps något som en hel del kan tänka sig få.

Nix said...

Gel är klockrent! Men det kan bli slagsmål...

Annars behövs det nog något som drar på andra varvet. Ett lok, typ.

Svettband kanske? Keps var en bra idé annars.

Karin said...

Håller med kommentarerna ovan; gel och draghjälp (för nya, pigga ben går väl inte att få?! ;-) )

Alessi said...

Vad är gel exakt? Pimpat godis ungefär eller?

Anonymous said...

En enkel till stadion räcker för mig. Annars gillade jag de druvsockertabletter (dextrosol) som delades ut på nåt ställe förra året.

Anonymous said...

Just det... Dextrosolen som delades ut på StEriksplan om jag inte missminner mig var riktigt bra.. Men det var riktigt sött...

Karin said...

I såfall med en vattenstation i anslutning till Dextrosol-tabletterna, annars blir det väldigt sockrigt och torrt i munnen...

Dunceor said...

Jag brukar ha med mig Dextrosol när jag ute och springer, även om jag kanske inte har vatten/dricka med mig. Tycker det smälter fint i munnen =) Jag får alltid en ordentlig energikick av det och som tur är verkar det gång på gång.

Anonymous said...

Varsin tub Klick?

Sten Berg said...

ha ha ha, ja, har för mig att de brukar stå med stora byttor med det längs vägen.

Anonymous said...

Då jag är en enkel man räcker det med några glada tillrop och lite kärlek för mig...