Thursday, May 8, 2008

Dagens fiasko

Har i eftermiddags smitit en stund från jobbet. Sprang ner till RS för att be dem kolla mitt löpsteg. Vill veta varför jag har så sjukt ont i mina benhinnor. Min transition till att bli en framfotalöpare har gjort mig till en supinerare visade det sig, detta är tveklöst skälet till att jag har så sjukt ont. För jag har verkligen ont just nu, på gränsen till olöpbart ont faktiskt.


Jag frågade vad de tyckte jag skulle göra, min första tanke var att sluta använda iläggsulorna, men det var en dum idé tyckte de, så nu är naprapaten min gud, om han fixar detta och gör det fort. Då är naprapaten min att göra vad han vill med sen.

Okej, efter RS, fantastiskt vad snälla de är där, sprang jag upp till Stadion för att köra lite fyrahundringar, gjorde en på 1.10, vilade 45 sek och drog igång nummer två, kände mig helt helt slut efter 250 meter men genomförde iteration 2 på 1.13, kände dock att lite vila inte räckte denna gång, jag behövde mycket vila. vilade nog två minuter, drog igång trean och gjorde något för mig rätt ovanligt, vet ej om det ens hänt förr, jag bröt mitt i en iteration. Bröt, svor och sprang hem, eller linkade för jag hade mkt mkt ont. Antar att det var det enda rätta men jag är uppriktigt låg över det. Ställer just nu in mig på ett praktigt fiasko i Sthlm. Som det känns just nu ska jag bara slå pers i Sthlm vilket inte känns orimligt (3.23 tror jag det är).

Nu ska jag lyssna på Goldbergversionerna, titta på människor som snackar implantat (jag vet vad de ska säga så jag behöver inte lyssna) och skriva ner slutet på Bostonhärvan.

7 comments:

Karin said...

Aj, vad ont det låter! Jag hoppas naprapaten kan göra underverk för dina benhinnor. Håller tummarna!

Att "bara" slå pers på sub3:23 låter i mina öron mycket snabbt.

Ser fram emot den rafflande upplösningen av Bostonäventyret :-)

Runners-corner said...

Det som har hjälpt mig dom gånger jag haft benhinneinflammation är mycket stretchning, regelbunden vadmassage och en jäkla massa tåhävningar för att bygga upp vadmuskulaturen.

MarathonMia said...

Se nu till att komma till naprapaten! Omedelbums. Det är en order från Fasan.

SOPHIA! said...

Just nu har du och jag väldigt mycket gemensamt, bråkiga benhinnor. Ska springa mitt första marathon i Stockholm men benhinnorna jävlas. Så, vad gör en naprapat för under? Kanske något man borde testa?

Jag, Runners high said...

Fasan: jag har redan gått, i förrgår. Ska gå imorgon och jag har sagt till den jävla naprpaten att jag hyr honom på heltid om det så ska krävas.

Sophia: De sätter lite nålar, sen kommer de in och masserar tills man gråter, jag bad massösen att inte bry sig när jag svor åt henne och bad henne sluta.

Men värt att tänka på är att det inte ska behöva stoppa ngn från att springa marathon. Det är inte exakt farligt att springa med lite ömma benhinnor. Möjligen kan läkningen ta längre tid. Men inte ens det vet jag om det stämmer.

Dunceor said...

Jag har även varit rädd för att jag har börjat supinera när jag började med framfotslöpningen. Vad fick du för råd av RS då eller de bara konstatera att så var fallet? Finns det ens några skor för det eller det är bara att försöka träna upp sig till ett neutralt steg istället?

Dunceor said...

Jag kolla lite på mina DS Racer idag och visst är mina skor mer slitna på utsidan som de blir med när man supinerar. Det oroar mig lite också. Kan det ha att göra med mitt knäveck och andra problem jag tidigare haft? Jag ställde frågan på puls, vi får se om någon har något bra svar.