Saturday, May 10, 2008

Rehab

Igår efter jobbet stressade jag hem för att hinna med ett löppass trots allt. Jag visste ju att jag inte borde men jag ville skita i det. Bytte om men kände att nej, det är bättre att vila. Byte med andra ord om igen och kände mig låg som fan över det uteblivna passet. Bestämde mig för att idag på förmiddagen, efter lite andra morgonaktiviteter gå och sätta mig på motionscykeln på gymet. Nu har jag kört bålstyrka och motionscykel. Mycket skönt och inte alls skdligt för min benhinna. Detta gjorde mig på lite bättre humör faktiskt. Nu ska jag åka ner till Hamburg och vara nykter med typ femton fulla killar.

Lycka till alla ni som springer lopp idag!

Vi ses snart! 

7 comments:

Dunceor said...

Hamburg är en grym stad. Stick och häng på Rote Flora. Squats med billig öl och massa schysst musik =) Kanske inte din kopp med te =)

Magda Gad said...

Synnerligen klokt beslut. Önskar jag var lika klok idag men det har inte gått så bra hittills.

Karin said...

Klokt val att vila från löpningen. Du är dessutom så vältränad att du knappast tappar på att vila lite för att få ordning på ondskan...
Hoppas du har det bra i Hamburg!
Varmt värre att springa lopp idag!

Nix said...

Spring inte en meter till förrän du är bra igen.
Tro mig, jag har provat tvärtom så här tätt inpå maran...
Tänk om du tränar kommande veckan, och halvannan till. Och sedan räcker inte nio dagar för att bli hel?
Bättre att vila elva dagar nu - och sedan ha fem dagar formvässning på slutet...

Benet said...

Håller med föregående kommentatorer. Vila! Hur svårt det än må vara, så vila tills smärtan gett sig. Och testa sedan tejpningen då du börjar springa igen.

Ha det gött i Hamburg!

Jag, Runners high said...

Alltså den där tejpen verkar ju rätt bra. Jag har också gått på en Voltarenkur idag och ska faktiskt försöka låta bli att springa i några dagar till. Kombinerar med lite naprapat eftersom Fasan krävde det. Vad kör du för rehab? Själv försöker jag cykla, men det känns typ inte som att man får värsta effekten av den träningen precis.

Benet said...

Håller med om att cykling kanske inte är den bästa rehabträningen om man vill bibehålla farten i löpningen. Man använder ju mest framsida lår då man trampar fram. Inte speciellt varierande om man inte ger sig ut i skog och mark och mountainbikar... Det är kul. Riktigt kul! Och jävligt jobbigt om man hittar en bra kuperad terräng att hoja i.

Något jag blivit tipsad om, men inte testat själv, är löpning i vatten. Enligt min sjukgymnast skall det en riktigt bra och effektiv rehabträning. Man använder i stort sett samma muskler som vi vanlig löpning, men utan att belasta. Kan vara värt ett försök kanske?