Sunday, May 25, 2008

Nu höjde jag just mitt mål

Okej, många inlägg, det betyder att det börjar närma sig marathonvecka. Och det är bara att konstatera, det är Stockholm som är loppet i hjärtat, allt annat är bara uppvärmning eller av tekniskt intresse. Det känns mkt bra att exempelvis slippa resa för att springa och att många som jag känner kommer kolla och att jag känner banan, och att att jag har en nära relation till alla gator.

Ni hör, jag kommer starta i år. Det ska mycket till för att jag inte ska göra det. Jag har till och med gjort en liten rehablan för den tidiga sommaren. Den ser mycket spännande ut och kommer läggas ut här så småningom, när planerna tagit tydligare form. Men så mycket kan jag avslöja om mian rehabplaner, jag kommer dricka alkohol under ett par veckor efter maran, inga mängder, men iaf, så lite som jag druckit i år är nog i det närmsta skadligt.

Mina mål just nu, sedan 20 minuter tillbaka: sub3.23.34 samt snabbaste Allan i Stockholm marathon 2008. Odds på detta är mycket svårt att sätta eftersom vissa Allan har diffusa meritförteckningar. Helt bortom all tvivel är att jag ska vara snabbast med mitt efternamn. Annars får ni leta efter ett lik i Mälaren på lördag kväll.

14 comments:

Nix said...

Bra mål - det grejar du!
Jag kanske ska ta rygg ;)
Nej då, riktigt så lågt går jag inte. Tror jag...

Jag tog in fyra liter starksprit från landet av olika sorter för att stötta de 3-4 liter som redan var i stan. Vi kanske får dränka oss tillsammans, antingen i sprit - eller i badtunnan.
Eller bägge - samtidigt?

Nix said...

Och innan det dyker upp petimetrar: Ja, det är ett syftfel.

MarathonMia said...

Okej; vad ska vi betta på? Tiden? Eller att din bror kommer efter dig? För starta kommer du ju onekligen att göra.

Sten Berg said...

Nej ni behöver inte betat det minsta. Eller ni får betta på vad som helst. Jag satsar n krona på migsjälv som slutsegrare, mest för att det kommer ge groteska odds. Eller vänta, jag satsar en krona på brorsan som slutsegrare det borde ge enorma odds.

MarathonMia said...

Hade jag vetat det innan så hade jag tränat mer och kutat in före er bara för att få ta fotot när ni springer/stapplar/kryper över mållinjen - envisa båda två :-)

gullfot said...

Snabbaste Allan, den var kul! (Själv har jag uppenbarligen goda chanser att bli snabbaste Fredrika.)

Anonymous said...

En kontrollfråga (om nu allt skulle gå åt h-----e), vilken av brorsorna är det vi ska leta efter i Mälaren på lördag kväll?

Sten Berg said...

Min bror såklart.

MarathonMia said...

Ja, för MIN bror bangar och tävlar mot mig först NÄSTA år, så honom får ingen kasta i Mälaren :-)

Kalle Karlberg said...

Bra mål... Snabbast på efternamn... Kör samma grej fast genom alla tider... Vem fan Ove Karlberg är vet jag inte, jag vet bara att han gjorde 3.09:55 -87.

Kanske skall kolla hur många Karl-Johan det finns också :-)

Sten Berg said...

Jag är redan snabbast mgenom tidena med mitt efternamn, Ska genast kolla hur det ligger till med mitt förnamn.

Sten Berg said...

Okej jävla kuken
Allan Zachariasen från Danmark sprang 1989 2.19.44. Okeji övrigt var det ganska överkommliga resultat även om det var någon som låg på typ 2.47.

Men om jag slår en annan dansk; Allan Klein Sörensens tid från år 2000, 3.18.04 så blir jag snabbaste Allan på 2000 - talet. Jag ska slå honom. För övrigt är jag näst snabbaste Allan under 2000talet.

Är detta ett tecken på att jag sjunkit långt ner i löpningens värld, rakt ner i dess yttersta utkanter liksom.

Anonymous said...

Se den här mannen som din like istället.
"Joe Strummer ran the London Marathon in mid-April 1981 with his girlfriend Gaby Slater) He ran the London Marathon again in1983 in a time of 3hours 20minutes."

Han menade också att att det går att springa ett maraton på ren vilja.

Henrik

Sten Berg said...

HAr lustigt nog diskuterat detta i morse. Joe Strummers löpning.
Jag har en kvinnlig bekant som satt på ett ställe i Uppsala och kollade när Clash soundcheckade, Joe gick fram till henne och gav henne den fimp han hade i mungipan.

Jag vet inte om Clash spelat i Uppsala vet inte om historien är sann, men jag gillar den.
Och jag gillar att Joe sprang maran på 3.20. Jag rentav älskar det faktumet.