Thursday, May 31, 2007

Jag bär inte mantel, såklart!!!

Nu har tre personer frågat mig varför jag bär mantel på min presentationsbild. Och svaret är, bara så ni vet att jag inte bär mantel. Vem? Vem bär mantel i sverige idag? Kanske gycklare på medeltidsveckan och människor i samhällets utkant (typ folk som tröttnat på mainstream goth och vill komma in på tyngre prylar som typ bloodgoth eller suicadalgoth). Eller kanske någon som bara helt enkelt tycker violett velour och cylinderhatt är fränt kanske. Eller kanske en trollkarl med stil? Jag vet inte, och nu vill jag inte tänka mer på vem som bär mantel, det kan framkalla mardrömmar.

I mitt fall är det bara skuggorna som spelar oss alla ett visuellt spratt. Har inte burit mantel sen min mamma sydde en stålisdräkt åt mig när jag var liten och vi skickade in en bild för att vi skulle få med mig i stålistidningen (den blev dock refuserad till min stora besvikelse). Är det någon som minns det, att läsarna fick skicka in bilder när de föreställde stålmannen? Det var min absoluta favoritsida. Kanske att man skulle låta mamma sy upp en ny såndär dräkt så att man fick bära mantel med stil igen. Eller skulle det verka en smula odd?

No comments: