Thursday, May 3, 2007

Löpning

Löpningen har gått så fantastiskt bra de senaste dagarna.
Okej nog om det! Ska tona ner löpsnacket igen. Men jag är först och främst en löpare just nu. Så att tona ner löparsidan av mig är inte så enkelt.
Jag är en löpare above all. Detta är en smula intressant. Jag är en löpare framför allt.
Jag är inte en yrkesman framför allt. Jag är inte en älskare framför allt, inte vän framför allt. Jag är just löpare framför allt.
Och ja ja, jag är Allan framför allt men det hör liksom inte hit. Vem är han då? Löparen.

Jag äter för min löpning, jag dricker inte alkohol på grund av min löpning, jag planerar min tid efter hur jag tänker träna. Jag lever egentligen ett relativt inrutat liv på grund av min träning.
Låter ju en smula tragiskt, men så är det. Och så kan det ju få vara såhär två tre veckor innan mitt första marathon på fyra år.
Men sen måste det bli ändring tror jag. Kan inte låta min tid och tanke i så hög grad upptas av löpning.
Men jag tror och hoppas att jag varje år så länge mina ben bär ska springa minst ett marathonlopp.

Kanske kan jag lägga ut en profil på mig själv så att ni bättre kan förstå vilken typ av löpare jag är.

Mitt nästa inlägg kommer handla om något helt annat än hur mycket, när och var jag springer.

Kanske.

No comments: