Tuesday, October 9, 2007

Core

Jag för just nu en ojämn kamp mot viljan att gå ut och löpträna. Har lite värk kvar i min högra vad, detta är inte träningvärk utan snarare en överansträngning eller inflamation. Försöker att vila ett tag till från löpningen, istället började jag denna vecka med lite spinning och fortsatte idag me dett pass med något som heter core. Ni vet säkert vad det är men jag hade ingen aning.
Hur det än är så handlar det om att stärka rygg och mage. Detta var egentligen inget dåligt pass. Gav mig lite inspiration till framtida styrkepass.

I övrigt var det inte mycket att tala om förutom en sak, när man går på ett sånt där pass, vart ska man fästa blicken? Jag är inte en snuskig typ tror jag, inte mer än vi alla i alla fall. Men där under brinnande corepass tänkte jag oavbrutet på just detta, var ska jag titta så att ingen tror att jag är på core med alla dessa tjejer för att flukta?

Jaja, jag fattar att jag aldrig kommer greja att börja gå på gympa, det finns helt enkelt för stor risk att någon tror att jag glider runt och tittar på tjejer. Och det handlar inte om att jag under corepasset som innehöll i princip noll koordinationsövningar ändå inte kunde koordinera mina rörelser.

No comments: