Thursday, November 29, 2007

10%

Av dagens 22K var 10% rolig. Eller rolig kanske är ett i sammanhanget konstigt ord. Skön kanske är ordet, eller jag hade ett soft flow för att slänga mig med lite tuffare språk.

Jag har oerhört ont i någon slags muskel strax över min vänstra skinka. Det gör verkligen ont. Men det går att springa på. Sen har jag lyckats dra på mig lite löparknä, men det går alltid över just under löpningen så det kan jag inte skylla på.

Nej jag vet inte varför de senaste dagarna kännts så tung, mycket på jobbet kan vara en orsak och kanske att det just denna vecka inte är stillasittande mitt arbete, utan handlar om att springa runt och skaka hand med äldre, bildade män hela dagarna, det tär tydligen.

Kvällens 22K gick med en snittfart på 4.38min/K

Jaja, ska bli spännande att se vad de nya marathonprogramen innehåller.

2 comments:

Nix said...

Aj, aj - inte springa skadad. Lyssna på farbror Nix bittra råd...

Vila bort det istället. Min tolkning av det du beskriver är samma problem som jag har med Gluteus-muskulaturen. För mig har det gjort ont ovan skinkan, den via höften, utsidan av låret och ner på insidan av knät. Av en ren slump precis där muskeln är...

Jogga lugnt ett par dagar, eller kanske en vecka, och var noggrann med stretchen. Glöm inte höftböjare och framsida lår. Det har i alla fall hjälpt mig.

eller gå till en naprapat och få en korrekt bedömning av någon som är utbildad och dessutom faktiskt tittar på den aktuella kroppen - och inte bara tokgissar på internet...

Anonymous said...

Mmm, man kan ju tänka sig ett Piriformis syndrom också. Odlar ett sådant sedan ett par år tillbaka. Ont ovanför skinkan ner på höften (där den päronformade lilla jäkeln fäster in...). Gör ibland ont ner på baksidan av låret ner till knät också. Kan det vara något?