Thursday, November 8, 2007

Resultat, startlåt


Okej, detta blev svårare än jag hade trott.
Jag kommer inte kunna mailbomba någon med något i frågan. Men jag hoppas att SM kansliet uppmärksammar frågan eftersom vi verkar bry oss om den, det är en fråga som berör.
Det finns tre tydliga spår vad gäller startlåt:
Stockholmstemat
Löpartemat
Stämningstemat
Vissa låtar har fler än ett av dessa element. Kanske rentav att någon har alla.

Den sista kategorin, stämningstemat kan vidare delas in i två underklasser, adrenalin eller ren stämning.

Jag har bestämt mig för vilken typ av låt jag helst skulle vilja ha vid starten 2008, jag vill ha den rena stämningen. Stefan M skickade in det optimala tycker jag, jag vill starta till Vangelis - Chariots Of Fire precis som man gjorde i Paris i år. Jag vill känna mig som en condor eller en örn som glidflyger över ett öppet hav och spanar ut över vidderna. Men som sagt, Stockholm får gärna överraska mig med något annat. Bara de ger mig något som ger rejäl gåshud.

Och kanske, kanske skulle jag kunna tänka mig Jumpers förslag Bolero först och efter startskottet Champagnegaloppen, bara för att jag tycker det verkar så jobbigt att tvingas kånka med sig en bergsprängare.

Och avseende MGKs förslag om att vi ska gå ner för Vallhallavägen, jag skrattade så jag nästan dog det vore stor underhållning om de valde den.

4 comments:

Anonymous said...

De måste ju dessutom visa klippet från Youtube. Annars blir det inte så kul!

Sten Berg said...

Efter lite datasupport lckades jag även lägga upp den här.

Alessi said...

haha!

Anonymous said...

fantastisk!