Saturday, November 17, 2007

En kärlekshistoria och ändrade planer



Igår fattade jag ett beslut om helgens träning. Ett viktigt beslut på många sätt. Jag beslutade mig för att hoppa över TSM imorgon till förmån för eventuellt öldrickande till den mycket intressanta matchen i Madrid ikväll. Jag dricker så sällan numera men just denna kväll känns som att det kunde vara trevligt. Därför lämnar jag mitt deltagande i TSM imorgon öppet.

Idag går jag dock ut, helt snart och drar 27K som jag redan nu vet kommer gå lite för fort. Har ägnat förmiddagen åt långsamt ätande och läsande av båda morgontidningarna. Mycket skön förmiddag.

Denna dag har rentav potential att vara själva sinnebilden av en dag på många sätt, själva essensen i mitt liv liksom. Jag läser tidningarna, äter mycket mat liggandes i min säng, springer ett bra långpass och kollar sedan på fotboll av förhoppningsvis högsta kvalitet. La dolce vita liksom (igen).

Okej men nu till lite gnäll, ikväll krockar fotbollen med den fantastiska filmen En Kärlekshistoria, för oss löpare som rör oss mycket runt Brunnsviken betyder filmen lite extra, vi påminns om filmen ofta eftersom en scen i filmen spelats in på en plats längs vår bana. Vet ni vilken plats jag tänker på? Skriv in platsen i kommentarsfältet, ett pris väntar den som svarar rätt först.

Men nu, ut i spåret.

7 comments:

Anonymous said...

Jag har ingen aning, men jag chansar på den där grusplanen där det väl liksom börjar likna käärlek! Kanske inte räcker som svar men ändå. /Henrik

Sten Berg said...

Grattis Henrik!
Du har vunnit ett pris, men vulken Henrik är det? Jag vet ju inte, Är et Trixo så vinner du en ö (men bara en, du vet hur du kan bli). Är det TG så vinner du ett par tights till. Är det någon annan Henrik, kanske någon av de båda eminetna blogg Henrikarna, så måste jag tänka lite mer på pris.

Anonymous said...

Intressant, kanske blir till att zappa mellan kanalerna sen då ;)

Anonymous said...

Tack, vilken ära! Nej, jag är ingen av de kända Henrikarna, bara en glad regelbunden läsare av din blog. Den enorma glädjen av att vinna räcker mer än väl för mig, så något pris behövs absolut inte denna gång. Vid nästa Stockholmsbesök ska jag dock uppsöka grusplanen ifråga! /Henrik

Sten Berg said...

Trevligt Henrik!
Ett stort grattis får du dock, samt ett erbjudande om joggsällskap på ett varv runt Brunnsviken, om jag hänger med i ditt tempo det vill säga.

Sten Berg said...

Trevligt Henrik!
Ett stort grattis får du dock, samt ett erbjudande om joggsällskap på ett varv runt Brunnsviken, om jag hänger med i ditt tempo det vill säga.

Anonymous said...

Skulle vara mycket trevligt Allan, du hinner garanterat utan problem med i mitt tempo måste erkännas :) Dock är jag inte i huvudstaden så ofta, men jag får höra av mig när det blir dags! /Henrik