Friday, November 2, 2007

Helgens löpning

Min vecka har hitills inneburit ca 31K men helgen ska, om inte någon av alla snörvlare i min närhet lyckas smitta ner mig ägnas åt ett långpass (mellan 20-30K) samt ett lite snabbare pass med TSM på söndag, typ 9K.

Detta kommer ge mig min första riktiga löparvecka sedan Berlin och det känns mycket bra. Märkligt nog har min kropp reagerat med att känna sig jättefrisk nu när jag börjat löpträna igen, har inte mycket ont alls.

Det finaste med löpningen under denhär årstiden, eller mer exakt denhär fasen av mitt löparår är att man kan göra lite hursomhelst, man kan hoppa över pass, och man behöver inte vara slav under tider och man kan upptäcka nya banor.

Man skulle kunna säga att tid och rum inte spelar så stor roll, inte varje dag i alla fall.

Imorgon ska jag springa ut till Hellas hemifrån (ca en mil enkel resa), ta en slinga där, vi får se vilken, och sen springa hem. Detta med reservation för eventuell bussfärd från Hellas till typ Slussen. Fast det ska mycket till innan jag ställer mig svettig och jävlig i löpartights på en buss.

Och all löpning jag gör imorgon kommer ske i ultrarapid, jag kommer se ut som en mycket gammal man, eller som en joggare. Och imorgon har jag garantier för att det kommer gå långsamt, vågar inte skriva om vilka dessa garantier är eftersom de då kan bli arga.

2 comments:

Nix said...

Du kommer snart över till den andra sidan... Stretcha på 1:an efter 25 km långpass. Jajamen ;)

Allan. Du är snart en gammal man. Det är dags att vänja sig vid lägre hastigheter. Sa han bittert, och utan att ens ha rätt ;)

Men jag håller med om höstjoggandet. Ååååå jag vill springa nu.

Anonymous said...

Låter som en bra helg... Jag håller utkick efter dig på TSM på söndag! Är väl i en annan grupp, men ändå!