Thursday, November 22, 2007

Chrille, Jensa, de andra och jag

Christer G, 36
Jens L, 35
Allan M, 32
Jonas N, 36
Joachim P, 39

Tre av oss från Stockholm och två från Göteborg. All i våra fagra 30. Vad har vi gemenssamt? Vi ska springa Boston Marathon 2008. Tror vi i alla fall.

Jag vet inget om dessa personer. Men jag ser från detta ögonblick dem som mina huvudfiender under loppet. Kanske träffar jag någon av dem i samband med loppet. Då ska jag vara trevlig, öppen och vänlig, på ytan. Där under kommer den där blicken stirra stint på dem.

4 comments:

Anonymous said...

På dem bara!

Och vad gäller din fåfänga startnummersundran så har jag själv skrivit ett mejl till kansliet och fått mitt startnummer ändrat. Eller rättare sagt så kommer de att ändra det... jag har inte fått något än. Men om du tror att du kommer upp en startgrupp så är det väl värt det.

Sten Berg said...

Nej det värsta är att det är ren fåfänga, jag vill bara ha ett lägre startnummer. Så att jag kan glida runt och kolla surt på alla med mitt låga startnummer.

Anonymous said...

Det enda som är värre än en dålig förlorare är en sur vinnare ;-)

Sten Berg said...

Ja exakt! Men denna blogg försöker inte skönmåla mig som löpare i varje ögonblick.
Bara ibland.