Friday, November 30, 2007

Adolf, Benito och Jean-Marie



Mina benhinnor heter Hitler och Mussolini. Jag döpte dem eftersom de jävlarna höll på att krångla så förbannat.

När jag för en tid sedan fick en släng plantar fascit i min högra fot kände jag att denna lilla idiot till sena också behövde döpas. Då smärtan inte var i närheten av den i benhinnorna vore det dock lite väl magstarkt att döpa senan efter en diktator med blod på sina händer. Lagom kände jag vore att döpa den efter någon form av politisk idiot; det fick bli Jean-Marie efter supernollan Jean-Marie Le Pen.

Nu har min vänstra gluteus medius börjat djävlas lite, den är ännu inte döpt men jag funderar på István Csurka. Vi får se.

4 comments:

Nix said...

Annars rekommenderar jag Pia, efter Kjaersgaard. Rätt nära det riktiga rövhålet och man vill egentligen inte ta henne på allvar, men hon finns liksom där och poppar upp och ställer till jävulskap då och då...

Jag har tipsat lite enligt önskemål på min egen blogg - annars lever man ju inte upp till narcsíssismens huvudregel...

Anonymous said...

ja, eller Sven-Olle efter riksrasisten i Sj�bo... Det var ju ett tag sedan nu men han har f�r alltid f�rst�rt sk�nskan f�r mig...

Sten Berg said...

Jag har för mycket bussiness i Sjöbo dock för att våga döpa ngt til Sven Olle.
Tänk om man liksom är nere på ett pass där och så poff är man borta.

Anonymous said...

jo, det är väl farligt i de trakterna... Sjöbo, Hasslarp och Kattarp är den organiserade brottslighetens högborgar i södra Sverige...