Wednesday, November 21, 2007

Träning denna vecka hitills och i framtiden

Så att jag inte hinner glömma.

Måndag, 14K minns inte farten men typ 61 minuter skulle jag tro
Tisdag, långa intervaller på stadion, 5*900 meter svårt att uppskatta längden pga diverse ställningar på löparbanorna (ska fan starta en facebookgrupp som heter "Inga snowboardhopp modell gigantiska på vårat Stadion, och med vårat menar jag inte djurgårdare, utan löpare"). Samt ca 4k upp och ner jogg
Onsdag, 13K, 56,06
Torsdag, om planerna slår in, ett besök på gym med lite löpskolning typ samt styrketräning.
Fredag, lätt jogg
Lördag, långpass
Söndag, Vila (missar TSM igen men det kan inte hjälpas, snart kommer söndagsrutinen tillbaka)

Har aldrig legat på denna nivå under november månad och jag ser risker med det.
Riskerna är;
Överträning
Motivationsproblem
skador

Motivationsproblemen tror jag ärligt kan bli min stora fiende i detta, jag känner ärligt att jag inte riktigt vet varför jag tränar så hårt som jag gör just nu. Men så har jag alltid tränat, liksom tränat för att bli snabbare och en mer "hel" löpare. Det är som att jag står och stampar just nu, har förvisso satt upp nya mål för löpningen rent tidsmässigt, men det lockar inte lika mycket efter mitt fantastiska 2007. Att jag klarade sub3 var det stora för mig, nu har jag liksom börjat fantisera om heeelt andra tider. Då talar vi alltså fantisera på riktigt. Men för att klara att ens röra vid de fantasierna, ja då krävs det nog mer än bara mitt lallande ute i spåren. Då krävs det liksom lite vetenskap i det hela också.

Skador är såklart ett annat riskmoment, klarar min kropp denna relativt ökade dos? Vi får se.

Sist men inte minst; klarar min kropp att ligga på denna nivå och sedan höja sig ytterligare i april och sedan maj, och sedan in i sommarträningen och sedan upp på tå igen till Berlin i September?

Följ med här så kanske svaren kommer.

Tills dess, mot Boston!

2 comments:

Anonymous said...

Allan, får man springa hur man vill på stadion? Hur kommer man in?

Jag bor i närheten och det vore ju kanon om jag kunde köra där ibland.

Sten Berg said...

JAg vet ärligt inte hur länge till men det är öppet till 20.00 på kvällarna. Ingång mitt emot Sophiahemmet.