Thursday, April 26, 2007

Go kväll

As I write sitter jag och äter.
Satte på TVn för att slippa höra mina egna tuggor så väl.
Det är Go kväll på tv.
En tjej (Guldlock) håller på att fixa med en dams (Monas) hår och lägger en make up.
Guldlock verkar vara stylist eller frisör eller stylistfrisör.
Hon är jättesöt, stora ögon och guldlockigt hår. Liksom Eskilstunas absolut sötaste och trevligaste frisörstylist känns det som.
Det fina nu är att hon får utrymme att prata hårvårdsprodukter på ett fantastiskt sätt. Det är verkligen ingen hejd på snackandet om hårvårdsgrejer och det ena är mer suberbra än det andra. Hela hennes person utstrålar ett sunt liv med mycket hårvård och consiilers eller vad det nu kan heta.
Jag börjar fantisera om vårt gemensamma liv, mitt och Guldlocks. Jag kommer hem från jobbet på sjukhuset och hon kommer hem från salongen, vi äter, sen kanske vi älskar, eller kanske går ut och tar en joggingtur ihop (bara en lite lugn tur). Det är sen problemen kommer, vad ska vi tala om? Hennes vackra hår?
Guldlocks jättevackra hår och hur lockarna kan ligga så fint? Eller kanske noppa grejer för mig och mina vilda ögonbryn? Vet inte om jag ska tänka mer på detta för jag kanske får mardrömmar i natt.
Mona däremot, som är gift med Kjell- Rune och nu sitter i Go kvälls "gör om mig" studio, hon verkar söt all the way. Fast vi kanske inte heller kommer mötas.

1 comment:

Alessi said...

Du och Guldlock kan diskutera följande:

1) Om hon kom in på nagelteknologskolan på första försöket.

2) Om hur du duckar fifa-duster mest hela tiden numera.

3) Om hur ofta man behöver duscha för att känna sig fräsch på ett amerikanskt sätt.

4) Om Camus - nu, då, och i framtiden. Fast då är det nog mest hon som pratar.

5) Om Djingis Khan, typ om vem han var, vad han gjorde och hur han kunde göra det han gjorde :)

Sen lagar ni middag ihop. För resten av livet.