Sunday, August 3, 2008

4K i superutrustning

Imorse åkte jag med min bror till Simrishamn för att träna min bror och några andra joggare i ett 2K spår. Skit i det egentligen, det viktiga i detta är följande, jag var ute i en mkt vacker skog, partiellt var det bokskog, det vackraste som finns. Jag började gå det fina spåret, det var mjukt och skönt att gå där, spånad stig. Jag gick där i skogen och plötsligt kände jag för att springa, jag sprang 2K, spåret var inte mer, väl framme i starten tänkte jag att fy fan vad skönt det där var, jag tar ett varv till, inga känningar i benet, allt skedde under ytterst kontrollerade former. Jag tog ett varv till, sammanlagt 4K alltså, jag var svettig som bara den efteråt, jag mådde mkt bra.

Min utrustning, min löparmundering bestod av bar överkropp, ett par shorts och ett par flip flops. Har aldrig sprungit i flip flops förr och vet inte om det är särskilt smart, särskilt inte när man som jag är påväg tillbaka efter skada, men det var förvånansvärt skönt att springa i dem måste jag säga.

Denna vecka kommer de riktiga testerna, eller jag tror jag ska våga testa lite iaf.

För övrigt många utmaningar avseende min löpning framdeles. Mer om det i framtiden.

6 comments:

MarathonMia said...

Med hopp om livet bådar detta gott för framtiden. Härligt Allan, du är värd njutningen av 4k, även om det var i flipflops.

Magda Gad said...

Flip flop - den nya ultralättviktaren.

Vem behöver massa uppbyggt trams?

;-)

gullfot said...

Läskigt. Jag drömde om att jag sprang i flipflops inatt, men tappade den ena då jag blev jagad. Peter Lembke springer förresten marathon i crocs, har jag nu även sett live.

OCH UPPBYGGT TRAMS BEHÖVER INGEN!! ;-)

Fast egentligen, bäst av allt är att det gick så bra - grattis!

Dunceor said...

Lite Colting över det med bar överkropp =) Flip-flops borde vara lite som barfotalöpning och det ska ju vara bra och uppbyggande så det är nog ingen fara. Skönt du börjar komma tillbaka.

Helena said...

Anar jag en ny trend i löparvärlden? Flipflops= löpning light! Blir det ett sånt pass när du är tillbaka kanske;D

Förstår att det var svårt att låta bli att springa i så vacker miljö- bokskog är något av det vackraste som finns, nu blir jag avis! Ha det gott!

Anonymous said...

Måste erkänna att jag varken vet vad flipflops eller crocs är, men hur det känns att äntligen kunna springa, har jag svaga begrepp om. Låter försiktigt bra!