Wednesday, September 10, 2008

Brunnsviken igen

13K runt Brunnsan i eftermiddag. Inte jobbigt, bara underbart i regnet och 13K på 56 minuter, det ger ett K snitt på 4.18.5.
Jag gillar det, känns stabilt och jag är en smula förundrad över att man liksom håller så pass bra kvalitet trots ett uppehåll som ändå får sägas varit ganska långt och utan kvalitet och regelbundenhet i den alternativa träningen.

Det jag fruktar inför stundande Berlin marathon (om typ 16 dagar) är nu mer än något annat bristen på distans i min kropp. Jag saknar vana att träna över en timme i sträck. Min kropp kan liksom ha glömt hur man gör när man ska springa långt och ganska länge. Det får bli ett långpass snart. Men först en dags vila, mina ben skriker av all träningsvärk.

4 comments:

Magda Gad said...

människokroppen är fantastisk. den kommer ihåg! den tvingade dig bara att vila lite :-)

Catti said...

Härligt Allan att du är igång med löpningen igen.

Lyckades inte frakturen hålla dig från att ta dig igenom både en och två maror,,,vad kan då stoppa dig i Berlin?

Du har uppenbarligen rejält av både snabbhet och styrka i benen trots långt uppehåll. Därtill har du din rutin = det kommer gå kanon.

Jossan said...

Härligt att ha dig tillbaka igen Allan!

Anonymous said...

Instämmer helt! Jättekul att du är tillbaka. Tillvaron känns faktiskt inte riktigt komplett om inte självaste Runner´s high är ute och springer några mil i veckan, och skriver lite om det hela. Och jag är också enormt imponerad av tiderna du gör redan.