Wednesday, October 29, 2008

Saker som hänt sedan jag slutade skriva

Jag skriver numera oregelbundet och utan stark glöd här. Jag vet det eftersom jag typ ser det, min rate är typ ett inlägg i veckan mot tidigare snitt på typ 1,2 om dagen.

Okej, varför kanske ni frågar er? Min enkla strategi just nu är att ägna mig åt skadeprevention och i viss mån rehabilitering. Jag vill bli helt frisk, jag tar därför ett litet steg tillbaka i min träning, tränar inte lika mycket och inte lika intensivt, mindre tid ägnas därmed åt att tänka på löpning, eller om man hellre vill, mer tid finns till att tänka på annat.

Okej, jag har haft mer tid att tänka på annat, så vad har det inneburit för mig? Ett par saker har jag märkt:

- Jag har blivit fullblodsvegetarian tror jag (inte ens ostron äter jag)
- Jag kommer inom en snar framtid flytta hem till Södermalm
- Jag äter mindre mat

Är allt detta kopplat till att jag tänker mindre på, utövar mindre samt skriver mindre om löpning?

Ja absolut. Vet inte om dessa tre saker kan sägas vara bra, men det är kalla fakta.

Veckans träning:
Måndag: Styrka (ben och bål)
Tisdag: 10K medelhård löpning
Onsdag: Vila
Torsdag: Intervall + styrka (bål)
Fredag: cykel 1H
Lördag: Vila (hårt kroppsarbete)
Söndag: Vila (hårt kroppsarbete)

Några frågor på detta? Annars kör vi på som om inget hänt.

6 comments:

Nix said...

Jag tror att din karriär mår förbannat bra av att vila från löpningen.
Jag kan trösta dig med att Jack Daniels konstaterar att den kondition man byggt upp en gång är oerhört mycket lättare att nå igen än vad den var att bygga upp.

Således kommer vila och sedan hårdträning att ta dig ner under den hägrande gränsen i Stockholm. För jag antar att sub3 är ett givet mål?

Södermalm... Ja, det är i alla fall närmare mig än Norrmalm ;) Så vi kanske kan träna ihop någon gång, eftersom jag precis aldrig dyker upp på Linnéaträningarna.

Jag har en väska och ett Linne som är ditt förresten. Och en buff!

Magda Gad said...

så länge avhållsamheten leder till så bra saker som södermalm hyser jag inga farhågor, så kör på du

Anonymous said...

I second that... och vegetarianer har snabbare återhämtning ;-)

Sten Berg said...

Sub 3 i sthlm?
Är det ett mål? Jag vet inte det jag, något i mig säger att över fyra timmar i Sthlm är ett slags mål. Men det finns en liten jävul eller ängel i mig som skriker sub3.

MarathonMia said...

Sub3 blir det. Men fortsätt blogga! - dela dina löptankar, eller icke-löptankar.

Anonymous said...

Läste just lite träningsbloggeri på marathon.se och inser att alla träningsbloggar kommer att kännas platta och grå jämfört med din..Har dock förståelse för hur läget ligger vad gäller ditt bloggande.