Tuesday, September 11, 2007

Den glamorösa sporten


Den här jävla bilden togs av mig i lördags.
Tycker att den visar upp löpningen från en av sina mer glamorösa sidor. Ute på ett grönt fält i ösregn och med en ballong i handen och med något mycket fruset i blicken och ser ut som att jag har en dumstrut på huvudet.
Men visst, löpning är mitt liv, det bästa jag vet, såklart. Jag kunde valt att ligga hemma och tittat på tv eller gå på bio, men jag stod därute på ett fält och frös och väntade med en ballong i handen på en kollega, det är lyx för mig. Ikväll ska jag ut och lyxa med 1K intervaller i Hellas. Antar att regnet kommer tillbaka lagom tills det att jag ska ut.

8 comments:

Anonymous said...

Det är i regnet som träningen tar mest.

UNO said...

Såg jag dig springa Årstaviken ikväll? Jag harade på en kille med tights och tyckte mig känna igen en mötande löpare från bild på www:et. Det gick ju givetvis fasligt fort både för mötande löpare och mig så jag kan inte vara helt säker att det var dig jag mötte.

Anonymous said...

Vill bara tacka dig Allan för en suverän blog. Alltid underhållande och bra läsning. Du är en stor inspiratör till min löpning, som för närvarande utkämpar en ibland ojämn kamp mot småbarnsförälderliv. Att inte "runner´s world" försöker knyta dig och din blog till sig! Stort lycka till i Berlin och i Boston 2008 (självklart)! //hälsningar från skåning

Sten Berg said...

Tack för smicker. Varning för att smickra mig dock, det stiger mig så lätt åt huvudet och jag får hybris och börjar leka gud.

Uno, det var inte mig du såg. Jag var ute i Hellas. Men fort gick det.

Anonymous said...

Nu har jag bytt browser och kan äntligen kommentera här. Så,

Anonymous said...

oj

Sten Berg said...

oj oj oj!
Kanske kan vi ses på fredag Simon? Jag vill redan här och nu avslöja att det blir långlöpning på lördag varför jag ber dig kyla en hel drös ramlösa åt mig.

Sten Berg said...

Nu vill jag tillägga att jag verkligen blev mkt glad över att du, annonym, skrev att min blogg inspirerade dig i din löpning.
Det var verkligen så fint som det kan bli.


Stort tack!