Wednesday, September 26, 2007

Två budord

Två budord från Sinuslöparens fantastiska träningens tio budord tar jag med mig till Berlin:

  • Det som inte dödar, det härdar
  • Smärta är svaghet som lämnar din kropp

Jag har för övrigt ont i huvudet och jag tror att det gör lite ont när jag sväljer men det kan vara inbillning. Myshostandet här på jobbet fortsätter. Folk verkar tro att det är gulligt att gå runt och vara sjuk och sprida sin förbannade pest omkring sig. Som om man är lite fin i kanten om man jobbar fast man håller på att gå under i feberfrossa.

Själv är jag redo att införa dödsstraff på folk som smittar mig just nu.

3 comments:

Masse said...

Jag har precis inhandlat Zycomb för snuva. Bisolvon och Echinagard för slem i halsen. Jag SKA vara frisk på lördag.

Sten Berg said...

Jag drar ner till Appo nu jag med!
Med risk fö ratt man smittas av HIV, Pest och död under själva inhandlandet.

Anonymous said...

Själv har jag denna vecka:

- Tillbringat 1,5 timme på dagis under fotografering.
- Delat sked och en risifrutti med en snorig Pelle.
- Yogat i en lokal med dålig ventilation och en massa folk som tokandas i 1,5 timme.

Självklart känner jag också av halsen och börjar bli "sjuk". Det ingår ju i uppladdningen för min del...

Jag ställer upp på dödsstraffstanken med en gång. På jobbet är man frisk. Sjuk är man hemma. INGET annat är acceptabelt!

Vi kan ju chatta på någon trevlig site på lördag - om vi bara orkar mellan feberfrossorna ;)