Monday, September 24, 2007

A drinking club with a running problem

I mitt hus, på vår gård sitter det konstigt nog en whiteboard uppsatt. På denna står det sedan något år skrivet Hash runners.
Jag undrade länge varför, jag undrade tills en granne kom och frågade mig om jag kanske ville gå med i hans löparklubb med just det namnet, jag tänkte stilla för mig själv att det kanske var en löparklubb som även blåste på lite ibland om man säger så. Men nej det har inget med det att göra. Läs här om ni orkar.

I lördags skulle jag ut och ta en snabb mil tidigt på morgonen innan jag åkte till landet. Skulle bara softa lite med båda morgontidningarna och lite frukost först i sängen, satte på mig ett linne och ett par shorts coh tänkte köpa frulle och tidningarna nere på 711. Men nej, det var då skithelvetet hände, jag låste mig ute. Det fick bli ett samtal till låsmeden och två timmars frukostsoftning i mitt eget trapphus.

Min Hash granne kom förbi och vi började prata löpning, det visade att ett helt gäng från klubben skulle springa Berlin precis som jag och att de dessutom skulle ses senare under dagen för att dricka öl hemma hos min granne. Nu var det, tack och lov så, att jag skulle ut till landet varför jag ej kunde delta i denna aktivitet. Kanske kan man tycka att detta var lika bra, är det något jag inte behöver så är det bröder i dryck som gillar att springa och som dessutom bor i mitt hus. Jag blir nog aldrig någon Hash runner.

2 comments:

Anonymous said...

Jo du Allan, Du kommer visst att gå med i den klubben. Jag gillar att de beskriver det som en "drinking club with a running problem". Det är humor på hög nivå

Sten Berg said...

Ja kanske går jag med, men jag ska göra allt jag kan för att fördröja det.