Monday, September 10, 2007

Tre veckor kvar


Just i dag känner jag mig en smula trött plus att det är vilodag från löpningen vilket alltid stör mig. Men ändå, jag är otroligt laddad inför Berlin marathon.
Just nu ser min plan för maran ut som följer, köra första halvan på 1.27 och sen bara se vad som händer.
Med mitt halvmarathon (1.26.10)i bakhuvudet känns mitt mål att kvala in till Boston (3.10.00) inte avlägset, tror ärligt talat att jag så smått börjat snegla mot sub 180. Fast nej, jag kommer inte göra det, kommer inte klara det och vill det knappt. Sub 180 får bli nästa års mål, eller så skiter jag i det och skaffar mig ett liv istället.

Men Berlin kommer springas, i denna vecka ligger mitt sista långpass, sedan är det bara fartträning kvar.

Nu kan jag knappt hålla mig längre.

Angående nästa års lopp så funderar jag på Boston, Stockholm och kanske ett marathon på hösten. Fast som sagt, kanske borde jag skaffa ett liv istället.

2 comments:

Anonymous said...

Äsch... livet är överreklamerat. Håller tummarna för att det går bra i Berlin. Det ska ju vara en lättsprungen bana... Och det är inte alla som tävlat mot Gebreselassie...

Anonymous said...

Hur kan Boston, Stockholm, New York/Åland INTE vara ett liv?

Viss kontrast i mitt tredje förslag dock. Åland är ju naturligtvis att föredra!