Sunday, September 9, 2007

The racist dog



Det spöregnade under hela stafetten och var överlag inte någon vidare trevlig tillställning. Fast ganska kul att träffas och springa ihop. Lite teambuilding liksom.

Jag hade ju som sagt lagt upp en plan för hur varumärket Allan skulle stärkas lite, jag hade med mig min mammas hund. Planen var bra men med en missberäkning, att mammas hund är direkt fientlig mot personer av asiatiskt ursprung.

Jag minns att jag såg ett avsnitt av Curb your Enthusiasm där Larry upptäcker att hans hund är rasist, nu har jag gjort denna upptäckt med mammas hund. Trodde inte det var möjligt men det var det.

Jag har en kollega som kommer från Asien, hon gick fram mot hunden varpå hunden börjar skälla helt otroligt mycket. Det slutade inte förens min kollega gick. Jag sa att hunden skällde för att den var glad, men det var ljug. Jag tog upp detta med mamma, och det visade sig att asiater och narkomaner är det värsta mammas hund vet. Kanske kan hunden gå med i något främlingsfientligt parti?

2 comments:

Anonymous said...

Men en rasande söt hund i alla fall.

Min mamma hade en hund som ogillade män i skägg. Byrackan hade pognofobi...

Anonymous said...

Det kanske bara är kollegor den inte gillar? Och vem gör det, ärligt talat...

Eller också är den bara ond - gömd bakom ett gulligt yttre. Jag har hört om andra som försöker sig på sådana trick ;)