Wednesday, September 26, 2007

Sista fartpasset

Ikväll sprang jag för sista gången med fart innan Berlin.
Det var fyrahundringar på stadion, 6 gånger med 60 sekunders stående vila emellan (plus upp och nerjogg typ 4k).
Ursäkta mig men här kommer serien:
1.12-1.14-1.15-1.14-1.18-1.17
Tyckte serien gick rätt bra och jag var inte supertrött. Det enda är att jag konstant just nu känner mig trött och utarbetad i benen. Men det känner jag ju för att jag är det, så det får jag nog leva med.

Nu kör jag en liten easy variant av kolhydrattömning, äter två ägg och en tomat till middag, kör en mil imorgon innan frukost och sen börjar jag äta.
Men, och detta är viktigt, jag börjar inte lassa in, tänker inte göra om den missen. Börjar jag lassa in mat för tidigt leder det bara till att jag går upp i vikt. Det har jag ingen lust att göra. Så jag äter normalt fram till typ lördag lunch, då lassar jag lite.
Så nu vet ni, jag kör ingen jätte tömning och ingen jättepåfyllning.

Men denna lilla tömning vet jag kommer vara plågsam ändå.

4 comments:

Anonymous said...

Just ja, det var ju du som "lurade" mig till Stadion.

Nej, skämt åsido. Hur kommer du in?
Jag försökte någon dag i förra veckan - men tyckte mest att jag stötte på en massa låsta grindar.

Var går man in?
Eller är du en jättehemlig kille med specialnycklar?

Sten Berg said...

Jag är sjukt hemlig som du märker, det är därför jag bloggar här konstant.
Ingången till Stadion är den stora grinden uppe vid Valhallavägen närmast Sophiahemmet.
On rare tillfällen så ä rdet stängt, exempelvis när fåntrattarna har hemmamatch eller näår svensk alandslaget har träning där.

Anonymous said...

Fåntrattarna kan ju inte jag låta bli att gilla som uttryck...

Vi verkar kunna enas i ett samlat förakt mot bananerna i pyjamas...

Att de sedan inte heller kan spela någon annan fotboll än kötta-sparka-spring gör det ju inte bättre. De andra två (BP oräknade) spelar ju i alla fall fin fotboll...

Jag är inte bitter efter derbyt, inte alls ;)

Jag försökte komma in en sidoingång - lite pajasvarning där faktiskt. Som att smita in över staketet på ett gratisevenemang...

Sten Berg said...

Nej det brukar vara öppet en bit ner där mitt emot Sophiahemmet. Stor grind där bilar kan köra in.

Vet inte om de möjlogen stänger tidigt, har aldrig varit där senare än sju.