Monday, September 24, 2007

Oktoberfesten


Det var hit vi hade tänkt åka efter marathon, jag och min bror, raka spåret efter Berlin marathon till oktoberfesten. En massa Helgas som skeppar ut enorma, abnorma öl till en hungrig mob.
Men vi, jag och min bror, kom på bättre tankar. Vi kommer inte greja en oktoberfest direkt efter en mara, vi fruktar för våra liv om vi åker ner till oktoberfesten. Därför åker vi istället hem, men först på måndagen (loppet går på söndagen) min bror har nämligen sett att det ska vara en "after marathon" fest på söndagskvällen. Denna efterfest gör arrangören reklam för i sin broschyr, min bror tycker festen verkar jättekul medan jag är mer tveksam. På en direkt fråga om varför min bror tycker festen verkar kul så svarade dock min bror att tjejerna på festen verkar vara rätt snygga. I marathonbroschyren är det en bild från förra årets fest, på bilden dansar två snygga storbystadde tjejer. Det är dessa min bror hänger upp vårt deltagande på. Med visst räknande vill jag dock göra gällande att bilden ljuger en smula. Betänk att 80% av deltagarna i Berlin marathon är män och det endast är deltagare i marathon som får gå på festen. Jag tror med andra ord min bror kan bli en smula besviken på vad som bjuds på efterfesten.
För övrigt så planerar jag för sängliggande efter marathon fram tills vi åker hem på måndagen, ofrivilligt sängliggande på grund av stela ben och allmänt illamående.

No comments: