Wednesday, March 5, 2008

Alessi gästbloggar: Jonas av Arabien


Idag har min förlagskollega Jonas äntligen lanserat sin nya blogg “Jonas av Arabien”. Detta är en projektblogg som handlar om uppladdningen inför Marathon des Sables, ett slags öken-ultra-marathon som verkar fullkomligt bananas.

Eller lyssna på det här... 26 mil, sex dagar i öknen, i 45 graders värme!! Låter det inte helt sjukt? Till saken hör att Jonas knappast är någon sportfåne, rätt långt ifrån till och med.

Han är förvisso ingen duvunge i sammanhanget heller skall sägas. Jonas har redan genomfört ett ökenmarathon tidigare, nämligen Las Vegas Marathon (som för övrigt genomfördes på den super-punkiga tiden 5:56). Läs mer om det på hans tidigare hyllade blogg Jonas Joggar.

Detta kommer hur som helst att bli väldigt intressant och roligt att följa! Check it, and follow it!

6 comments:

Sophia. said...

Åh, som jag längtat!

Karin said...

Tack för tipset, Alessi! Marathon des Sables är en avlägsen dröm för mig, jag är inte tillräckligt galen att ge mig i kast med något sådant (ännu!). Ska bli spännande att följa Jonas :-)

Sten Berg said...

Men jag är fan tillräckligt jävla galen för att springa MDS. Jag kan knappt acceptera detta utan känner i princip att det suger för mycket i min ganska rejält tjocka äventyrar tarm.

Kanske 2009 är året då löpningen tar mitt liv, när en beduin hör mig dregla fram en sista hälsning till min mor och jag blir en pytteliten notis i svenska tidningar, kanske kanske.

Henrik said...

Spontant känns det ju som att Jonas kommer att dö på köpet.

Totalt vansinne

Anonymous said...

Varför inte gå upp ett snäpp och springa Paris-Dakar-rallyt?

DET är en utmaning...

Anonymous said...

Den "resan" ska bli en höjdare att följa!