Saturday, March 1, 2008

Build a fire

Vet ni inte vad ni ska göra klockan två i eftermiddag, eller vet ni vad ni ska göra två ställ in det, för klockan två idag sänds ett mycket mycket bra radioprogram.

Build a fire handlar om genierna Bill Drummond och Jimmi Cauty, eller genierna, jag vet inte, eller jo, jag tror nog att man i det närmaste måste kalla dem det. De utgjorde under det tidiga 90-talet duon KLF, ni kanske glömt dem, det har många gjort, och det spelar väl inte egentligen så stor roll. Vad som spelar roll är att Drummond och Cauty verkligen gjorde ett mycket intressant och välregiserat (typ) avtryck i hela den populärkulturella svären med KLF och sina närmast efterföljande projekt.

Lyssna på radioprogrammet i eftermiddag, jag hörde det 2002 och kommer oftast tillbaka till det i mina tankar.

Build a fire - P1 14.03


Och ni får ursäkta att jag spyr ut tips likt detta i min blogg om löpning ibland, jag vet varför ni är här, men jag skiter i det, om jag inte får skriva om detta program så går jag ut i fucking vild strejk. I princip går jag ut i vild strejk om ni inte lyssnar på radioprogramet också för den delen.

För övrigt har jag vilodag idag vilket får mig att känna mig som en ickelöpare, jag känner mig som en vanlig dödlig liksom, något som jag inte gillar. Men jag vet ju att om jag inte tvingar mig till vila och lite vanlig dödlighet kommer det inte bli några tre marathon i år. Så jag ligger snällt kvar här under täcket, lyssnar på P1 och undrar vad en regnig dag som denna är för slags straff för en ickejoggare. Vad menar gud med att låta solen skina i fem dagar för att sedan på den sjätte, arbetsfria dagen, dagen då jag inte ens får springa, låta himlen öppna sig i en syndaflod? Kanske menar han att jag ändå borde gå ut och springa, bara lite i detta underbara löparväder, nej jag tror inte det även om tanken lockar. Gårdagens snabba 4K(kunde inte låta bli) kombinerat med ett styrke och stabilitetspass nyper rejält i kroppen idag och gör sig bäst med vila tror jag.

1 comment:

Karin said...

Tack för tipset. Tänkvärt!