Monday, March 17, 2008

Stilstudie


Vet ni hur ett löpsteg ska se ut? Inte jag heller. Men såhär ser mitt ut, jag har sett denna lilla snutt typ 30 gånger, lätt. Kalla mig narcissist, men vem har sagt att jag inte är det? Inte jag i alla fall. Det är för övrigt jag som springer om, detta är viktigt att ni förstår, jag är inte den som blir omsprungen. Detta säger jag med så mycket ödmjukhet jag kan, ytterst lite med andra ord.

Om ni nu undrar vad det är jag sluddrar om kan jag säga att det handlar om att jag under fredagens intervallpass på Stadion tvangs frigöra bana ett från en presenning som låg och skräpade där. Jag skulle vilja kalla mig Stadions oavlönade lillvaktis liksom (obs, gäller ej gräset, endast löparbanorna).

Masse har regisserat denna film och står även för fotot. Det tog ett par timmar att få till filmen, men vi är båda mycket nöjda med resultatet.

16 comments:

Anonymous said...

Jag håller på att slipa på tacktalet för nästa års Oscarsgala..

Karin said...

Det ser så himla lätt ut när du springer sådär fort och liksom svävar fram. Jag är otroligt imponerad!

Sten Berg said...

äsch lägg av. Jag börjar ju nästan tro på det.

Jag har också skrivit mitt tacktal och han, statisten, har också skrivit sitt.

Karin said...

Det tycker jag att du ska göra :-)

Nix said...

Du ser ju ut att springa i 5:30-tempo. Minst ;)

Masse - jag har en bekant som är sådan där ressijör. De kanske behöver förstärkning i Dogmafacket???

Anonymous said...

Den där Allan som tramsar med en vattenflaska i filmsnutten "Allan running-sequence" som man klickar fram i nederkanten, är förhoppningsvis någon annan Allan?

Sten Berg said...

Ha ha ja det är inte jag. Hurså tramsar föresten? Jag förstod inte så mycket av filmen men tyckte om den ändå.

Anonymous said...

*skrattar* Kan meddela att löpsteget är tjusigt som få i min dator. Med för dagen fin-fin modemuppkoppling. Påminner om något ryckigt överjordiskt... Filmat med super 8...

Anonymous said...

Jag har studerat filmen "Allan running sequence" och har svårt att nyanserade mitt kärva omdöme. Löperen verkar lite debil och har svårt att förstå instruktionerna från de alltför många regissörerna, som dessutom skrattar redan under inspelningen.
Regissören av den riktiga Allanfilmen nöjer sig med ett torrt "Bra". Den riktige Allan kan sina saker.

(Den riktige Allans diskuterade löpsteg ser för övrigt sällsynt lätt ut. Utan den andre löparen som referens hade man trott att han bara småjoggade mycket långsamt).

Anonymous said...

Men det är med ett sånt löpsteg man gör sub3h på maran...

Sten Berg said...

Åhh vad snälla ni är. Ett lätt löpsteg är väl precis det man vill åt.

Alessi said...

Inside info: Jag kan säga att Allan skröt med att det var han som flyttat på plastmattan även efter halvmaran i lördags. Det måste varit en stor stund.

Anonymous said...

Tror att vi pratade med varandra efter träningen i söndags, vi skulle ju båda två vara så duktiga och springa lite längre än de andra. Tror att det blev två varv tillsammans och du berättade bland annat om en kommande resa till Frankrike. Var det du? Trevligt att träffas!!

PS För min del blev det till slut 36½ km i söndags! DS

Sten Berg said...

Ja det var jag.
Trevligt.

Starkt jobbat, för min del blev det typ 33K skulle jag tro.

Anonymous said...

Har nu en länk till din blogg från min webbsida, nu kommer du att få massor av besökare...

Sten Berg said...

Trevligt. Nu ska jag följa dina framtida äventyr på närmare håll.