Wednesday, April 2, 2008

Jag, the supernormal

När jag flög hem från Frankrike häromdagen hamnade jag på ett marathonplan. Hur vet man att man har gjort det? Eftersom alla som ska med det har medalj och haltar.
I söndags gick Monaco marathon, ett lopp med typ 1500 startande och det var de svenska deltagarna som alltså skulle flyga hem. Jag frågade givetvis en massa frågor, hur banan var, antal deltagare och så vidare, till slut fick jag motfrågan om jag sprang själv av en kvinna som hade sprungit. Ja sa jag, jag ska till Boston nu snart och sen Stockholm och bla bla bla, kvinnan skulle själv springa Vällingby marathon nästa helg. En myt sa hon att det var att man inte hann återhämta sig, nu kom en annan man in i diskussionen, en dalmas som redan sprungit 13 marathon i år. Han var trea i Sverige på marathonlistan, de som sprungit flest antal marathonlopp, han hade sprungit typ 570 stycken.

Jag fick perspektiv på tillvaron, kände mig extremt normal, tänkte att det är jag som är normal och ni andra som är galna. Jag känner efter den flygresan att jag är det normalas själva epicentrum.

8 comments:

Henrik said...

Hahahahahaha

13 i Å R???

Karin said...

570 marathon...oj... och jag är nöjd om jag kan få ihop 10 marathon innan jag fyller 30...

I umgänge med andra löpare känner jag mig rätt normal. På jobbet är jag en outsider, men det är jag bara stolt över :-)

Dunceor said...

Han med 570 var inte det KG? Han har väl sprungit något sådant. Vissa på kryckor(?) har jag förstått.
10 Marathon innan jag fyller 30 ska jag ju helt klart klara, det borde bli förhoppningsvis tre i år (då har jag ändå mara-debut på SM).

Alessi said...

Oh my vad jag skulle känna mig utanför på den flighten! Men på det där härliga sättet...

det blir 1,5 maror för mig i år, och antagligen i livet.

MarathonMia said...

Visst! Du är supernormal, verkligen. Det är normalt att plöja 100k/veckan och forcera Västerbron x antal gånger helt oberörd. När jag slog upp ordet normal i min ordbok fanns där faktiskt en bild på dig. :-)

Sten Berg said...

Mia: Skönt att få medhåll!

Dun: Nej det var inte KG, han lär visst ligga på typ 700.

Dunceor said...

Om man kollar KG's lista (http://www.marathon.se/kgnystrom/megas.html) så kan man se att personen med all säkerhet var Lennart Skoog! =)

Sten Berg said...

Kollade och tror faktiskt att det var Stig Söderström. Men jag är inte säker.