Wednesday, July 2, 2008

Regn


Gårdagens regnoväder över Stockholm fick mig att vilja endast en sak, att gå ut och springa. Få saker är mer uppfriskande som just att springa när himmelen öppnar sig.

Men igår satt jag istället i bilen och blev dyblöt av att bara öppna bilrutan för att sticka in mitt passerkort i utfartsautomaten. Inget kan vara så störigt som ett regn när man inte springer. I nästa vecka ska jag upp till fjällen för lite vandring, jag ska bo i ett mkt litet tält som det inte går att byta om i. Om det regnar i en vecka, är jag stekt.

10 comments:

Magda Gad said...

Hm. Det där "tältet". Det ser fan ut som en... sarkofag?

Sten Berg said...

Ha ha, ja, det är faktiskt lite otäkt att krypa in i det, men det väger inte mkt kan jag säga. Ett perfekt tält att springa i fjäll med. Men jag ska givetvis inte springa, jag ska gå, med käpp. Mer om det senare.

Anonymous said...

jag vill ha ett liknande (vaude bivi) när det är Fjällräven Classic-dags för mig. Bara att be till vädergudarna... =)

Anonymous said...

Stekt!? Det passar väl bra inför MDS!? ;)

Sten Berg said...

HA ha ha, ja kan ytänkas att man steks där.

MarathonMia said...

Stekt - snarare blöt :-) Har du ingen betjänt med dig?

Sten Berg said...

Jag har nära tio betjänter med mig, dessvärre är det inga infödingar utan äventyrare och upptäcksresande precis som jag. Detta innebär att vi saknar betjänter och bärare.

carro said...

Tvingas oxå till löpvila just nu. Herregud vad jag ältar det i min blogg, men det hjälper faktiskt något. 2 månader...din stackare. Lixom fel årstid att inte kunna springa *suck*.

Nix said...

Skönt med lite fjälluft! Jag lider med dig i icke-löpningen.

Anonymous said...

hvad jeg ledte efter, tak