Friday, August 10, 2007

Dags för tidspress

Jag och F igår, som vanligt med F så var jag rädd, rädd för att han med sin rena talang och sitt vackra löpsteg skulle knäcka mig. Det var ingen fara, jag var oerhört pigg i benen igår, kände att jag redan efter 20 minuter ville dra på betydligt. Men F orkade inte riktigt. Jaha så jag började köra lite fartökningar och F hängde med så gott han kunde, sen började jag hoppa över parkbänkar bara för att visa F vem det var som så att säga hade krafter kvar. Sen, borta vid Wallenbergarna på Djurgården drog jag och sprang hela vägen hem i ett bra tempo. Kom in på 2.07 på min bana som alltså är 27K. Hade om jag sprungit i mitt tempo kommit ner betydligt längre. Nu när jag vet sträckans längd kan jag inte vara nöjd med 2.07. Nu måste jag börja pressa tiderna här.

Bävar för övrigt för den dan F springer i cirklar runt mig och leker Mustafa Mohamed.

No comments: