Thursday, August 16, 2007

Runners High goes pretto

Nu ska jag bli så sjukt jävla pretto.
Det mest pretto jag vet är alla töntiga mangmentgurus som gör sina ten laws of ditt och datt, ten laws of getting laid eller ten laws of running a company eller kanske ten laws of marketing eller ten laws of...ja jag vet inte vad, ten laws of acting like a guru or becoming a successful false prophet. Oftast är det rent blaha och bara till för att en författare ska verka mäktig och smart.
Men det skiter jag i och har trots min relativa orutin och mot bättre vetande skrivit ner Runners high and the lowest lows ten laws of running. Jag har verkligen tänkt och jag kommer säkert inte vara nöjd i efterhand men såhär blev det när jag hade tänkt lite.

Och jag har kollat på Piries Laws of running samt den fantastiske Sinuslöparens Träningens tio budord och sedan tänkt till och skrivit ner mina egna lagar.

Okej så nu ska jag verka mäktig och smart om det är någon som undrar. Men för att göra detta en smula roligare och mer spännande ska jag lägga ut en lag i taget, eller vill ni ha alla på en gång kanske? Jag tänkte såhär att alla lagar måste få en förklaring så då kanske det kan vara smart att lägga ut en lag i taget.

Okej, vi börjar med första lagen imorgon då, det här ska bli kul (tycker jag).

För övrigt längtar jag ut i spåret så mycket just nu så jag nästan dör just nu.

5 comments:

Anonymous said...

Definitivt en i taget...

Ska bli kul...

UNO said...

Alltså, vad är den där Piries för typ? Har han gett ut en bok som pdf-fil? Finns det inga förlag som litar på vad han säger?

Ska bli kul att höra dina lagar Pastor Allan ;-)

Sten Berg said...

MGK, ditt ord blir lag här. Det var ju du som fick mig att först se Sinuslöparens fantastiska lista.

Uno: Vet inte vem Pirie är exakt men boken är faktiskt ganska rolig läsning även om man måste ta den med en nypa salt.

UNO said...

PS. Det ligger i min natur att vara skeptisk mot folk som som kallar sina egna subjektiva erfarenheter för lag. Så ta inte något av det jag säger personligt.

Sten Berg said...

Ha ha ha! Det ligger även i min natur, så ta mina lagar med en nypa salt. Lagar låter dock coolare än typ riklinjer eller lärdomar eller tips.