Wednesday, August 8, 2007

Statusrapport

Nu ska jag skriva ner min kropps status och var jag just nu ligegr i min träning. Eftersom denna blogg i hög grad även fungerar som min personliga dagbok så behöver ni inte läsa detta inlägg, det är mer riktat till mig själv, i framtiden (hej hej).

Hitler och Mussolini har nästan oskadliggjorts. Särskilt Hitler var sjukt jobbig under sommaren.
Mina iläggssulor (formgjutna) har hjälpt mig.
I övrigt inga skavanker heller, allt är uppåt rent kroppsligt, det enda jag just nu saknar är farterna. Detta som en följd av att jag inte orkar köra de tuffa intervallpassen så värst ofta. Plus att jag dricker för mycket öl och vin och är uppe för sent på nätterna och gör andra dekadenta grejer.

Så, mitt löfte, min nystart, mitt fokus under de två månader som återstår till Berlin Marathon är att jag ska bli en snabbare löpare. Jag ska, återigen bli en stabil sub 40 löpare på 10K.

Det är mitt mål fram till Berlin. Sen ska jag bli en stabil sub 80 löpare på 20k.....
Nej jag har ju egentligen bara ett mål, sub 3.10 i Berlin.

7 comments:

Henrik said...

Så snabb som du är borde du sikta på sub 3... ;)

Sten Berg said...

Det vore en dröm att det någon gång skulle hända, men jag tror inte det blir nu, vet rent av att det inte blir nu.

UNO said...

Var kan jag hitta formgjutna skosulor? Vad kostar det?

Är förörigt mäkta impad av din träning just nu. Och det där med ultramara! Du är inte riktigt klok. På ett bra sätt.

Sten Berg said...

Alla skobutiker kan rekomendera någon som fixar formgjutna sulor.
RS i Sthlm har och LL på kungsgatan har personer som kan göra sulorna.

UNO said...

Igen. Vad kostar kalaset?

Sten Berg said...

1600 verkar vara priset jämt.

UNO said...

shit vad dyrt. men det kanske är värt det. trevlig helg.