Tuesday, August 28, 2007

Förra veckans träning

Om jag minns rätt såg förra veckans träning ut som följer:

Måndag: vila
Tisdag: 14K
Onsdag: 12K
Torsdag: 11K plus 5 stegringslopp (eller vad det nu heter när man ökar farten till max på typ 200 meters banor)
Fredag: 11K
Lördag: vila
Söndag: 33K

Detta ger en total på lite över 80 K. Jag kör hårt nu som uppladdning inför Berlin. Denna vecka kommer att bli ännu tuffare. Detta kommer antagligen påverka min tid på St.Eriksloppet. Det gör inte så mycket men hedern tar ju en del stryk när smilfinkar som F ska springa och kommer stoltsera med att han vann över mig. Har redan ångest inför loppet på det sättet. För övrigt ska det bli mkt trevligt att få lite publik under uppladdningen inför Berlin.

Igår drog jag 11 K på ytterst stumma ben och landade på sub 45 vilket jag tycker var bra med tanke på att musklerna just nu bara bryts ner.
Det enda jag oroar mig för just nu, förutom hur jag ska hantera F.s förbannade sneda leende efter St.Eriksloppet är att jag ska bli övertränad. Tror inte risken är överhängande men vissa symptom visar min kropp och själ upp. Jag har exempelvis rätt rejält ont i kroppen varje morgon när jag vaknar, min kropp är i princip konstant trött och jag sover bara sådär bra.
Ja ja men jag tror jag har koll på läget. Ska verkligen vara mkt noga med min träning denna vecka och känna efter, ska fokusera på mängd och inte så mkt på fart. Förutom då på lördag då det ska få gå så fort det bara går. Jag tippar på att jag landar ganska exakt precis under 1.30.

No comments: