Tuesday, August 14, 2007

Hellas i tights och slimfit tröja

Det blev bara milspåret i Hellas igår. Jag ville hinna se matchen som började 20.00 så jag hoppade över att förlänga det med +5K. Cyklade från jobbet som uppvärmning, genom hela stan och ut till Hellas. Ett Hellas som sjöd av liv, en massa barn som spelade tennis, en massa barn som var ute och joggade, en massa vuxna som var ute och joggade och, framför allt, en massa vuxna och barn som badade. Vattnet var mycket varmt.
Jag hade stämt träff med P vid starten av spåret. Vi springer ibland ihop men det var ett tag sedan nu. Semestrar m.m. har kommit emellan. P är den enda jag känner som har bestämt sig för att skita i allt och köra tights enbart. Han har hoppat över de kosmetiska bitarna och kör slimmad tröja och tights trots sin lilla lilla övervikt.
Jag är på tok för fåfäng för att köra tightsracet hela vägen även om det säkert är skönt.
Jag försökte piska upp Ps tempo en smula men han höll bara de första fyra kilometrarna, sen tvingades jag dra eftersom han inte hade några krafter kvar. Jag kände mig pigg och var frustrerad under de första kilometerna eftersom det kändes som jag kunde springa mkt snabbt idag, sen, när jag drog byttes frustrationen ut i trötthet.
Min mediokra tid blev 44.07 på milen, men nu ska det bli ändring på detta. Ska ner under 40 på Hellas kuperade milspår.
Efteråt tog vi ett dopp i sjön med alla andra barn och vuxna. Sen drog jag till en av Södermalms fashionabla syltor för att se derbyt. Det var en bra match men varför, varför fick ni inte bara in bollen?

No comments: