Wednesday, October 31, 2007

Ögonen gör att vi springer bättre märkte jag idag

Skulle egentligen kickat lite unga fiffaholics i fifa ikväll men ligger istället och droppar mitt öga med någon form av droppar som ska släppa på trycket. Har en för unga män ytterst ovanlig ögonsjukdom vilket gör mig unik och intressant för ögonläkare. Eftersom jag gillar uppmärksamhet så trivs jag rätt bra med att vara lite unik. I alla fall sålänge det inte orsakar mer än lite smärta ibland. Läkarna säger dock att det kan vara lite farligt men att det nog är under kontroll.

Alltså jag kommer inte bli blind och det är inte synd om mig, men intressant nog läste jag dethär idag. Testade därför att springa och blunda på några raksträckor, shit vad läskigt det var. Och inte bara läskigt, jag märkte att jag sprang runt och spände mig något fruktansvärt, mitt steg blev i sanning hämmat.

Antar att det bland annat har med balansen att göra.

Okej men detta inlägg skulle inte egentligen handla om ögonsjukdomar och blindhet, utan om gud. Men det får bli först om en stund för nu ska jag droppa mitt arma ömmande öga.

1 comment:

Nix said...

Ajdå - trist. Speciellt att du inte fick lira Fifa! Skämt åsido, trist med ögonen - jag är glad att du tar det så stoiskt!