Tuesday, October 16, 2007

Jag är inte riktigt rumsren

Körde efter jobbet 6K på löpband och körde sedan styrka inne i relaxrummet på mitt jobbgym. 6K i typ 13-14 tempo och sedan ben, rygg, mage och lite armhäv. Jag är som Rocky, fjösar inte runt med tyngder utan stånkar omkring med min egen kropp som motstånd.

Men gymmet är inte mitt rätta element, inte alls faktiskt. Eller mer exakt, jag tycker om det offentliga med gymmet, gillar att långsamt genomföra mina övningar och sedan långsamt, långsamt gå runt och se lite plågad ut.

Det jag inte gillar är dels att jag ibland råkar lukta lite svett tror jag, som idag, redan efter mina 6k skapades obehagliga odörer i mina kläder, måste börja ha någon särskild gymdräkt utan lukt tror jag, gick liksom runt och kände mig generad över eventuella odörer.

Men det tycker jag inte är det värsta med gymmet. Det värsta med gymmet är att jag inte får uträtta två basala löparbehov där inne, här på min blogg kan vi prata öppet om allt, jag får inte fisa och jag får inte rapa. Jag tänker knappt på det när jag är ute och springer, men varje gång jag ska försöka mig på ett löpband eller för den delen när jag körde spinning för första gången i mitt liv ville jag bara släppa ut gasen. Men nej, hur skulle de sett ut om första raden i spinningledet bara lät det komma? Det skulle ju slutat i bråk, hade inte själv varit så glad om jag stod framåtlutat på spinningen och simulerade backcykling och fick en brakare som ett brev på posten. Nej det hade inte accepterats.

Så av respekt går det ju liksom inte, gymmet ska vara rumsrent, luktfritt så gått det går. Men jag har mina behov, därför blir jag aldrig vän med gymmet.

No comments: