Monday, June 18, 2007

Björn Sunesons vagabondliv i USA

59 år gammal och med stor entusiasm har Svenska Dagbladets ekonomireporter Björn Sunesson nu börjat springa coast to coast i USA.
Följ honom här: www.suneson.se
Björn får mig att tänka på Ivar Lo Johanssons fantastiska bok Vagabondliv i Frankrike.
Sunneson skriver att han under sitt äventyr lever ett tämligen bekymersfritt liv och skriver saker som att "Morgondagen är ett stort frågetecken". Det är löpar och reseromantik at it´s glance.

Grattis på namnsdagen kanske han borde få höra även om jag har svårt att tro att mitt inlägg ska eka ända till Idaho.
Kanske borde jag ägna en av mina semesterveckor åt att bara springa. Bara springa och känna att min morgondag är ett stort frågetecken för en gångs skull. Kanske ska jag ägna min semester åt lite äventyr helt enkelt.

1 comment:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!